pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

Elbląg będzie oknem Polski na świat

KUP LICENCJĘ
Katarzyna Kapczyńska
Pin It email print

Rząd planuje połączyć Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Na nowej przeprawie zyskają logistyka i turystyka.

 

Mierzeja Wiślana — przekopać czy nie — to pytanie od kilku lat zadają sobie politycy, ekolodzy, przedsiębiorcy i mieszkańcy Pomorza. Pomysł połączenia Zatoki Gdańskiej z Zalewem Wiślanym w 2006 r. przedstawił Jarosław Kaczyński, prezes PiS. Do realizacji od lat namawiają także władze Elbląga, który mógłby sporo zyskać — stałby się oknem Polski na świat i odciążył coraz mocniej załadowane porty trójmiejskie.

Rząd Platformy Obywatelskiej przez lata analizował pomysł, ale bez entuzjazmu. Ostatnio jednak coś się zmieniło. W rządowym Biuletynie Informacji Publicznej pojawiła się informacja o trwających w resorcie infrastruktury pracach nad projektem uchwały dotyczącej planowanej budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Chodzi o budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, przekopanie kanału wodnego od ujścia Zatoki Elbląskiej oraz pogłębienie i regulację rzeki Elbląg. Dzięki temu do portu w mieście mogłyby wpływać stumetrowe statki o zanurzeniu 4 m. Uchwała umożliwi zarezerwowanie w budżecie funduszy na realizację kosztownej inwestycji.

Więcej we wtorkowym "Pulsie Biznesu" oraz internetowej sekcji PREMIUM>>

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

7 Komentarze

prezydent2015 2014-08-05

Dla głosów Wyborców, którzy są przekonywani, że to nie Oni a Ktoś inny za to zapłaci, rządzący wybudują nawet "zamki na piasku". Swoją drogą autostrady i linie kolejowe na piasku już mamy ... .

Hagen 2014-08-05

Jaki sens budować drugi port w odległości zaledwie 100 km, gdy części statków nie opłaca się wpływać do Gdyni i wyładowuje towar w Hamburgu, a dalej przejmuje go kolej i tiry ? Przecież Elbląg to mała mieścina bez przemysłu, transport morski dziś to wielkie kontenerowce, które i tak tam nie wpłyną.

ciocia jadzia 2014-08-05

inwestycja bez sensu strata pieniedzy

leemc12 2014-08-05

Bezsens. Jak chcą zmieścić okręty o zanurzeniu 4m, jak średnia głębokość Zalewu to jakieś 2-3metry? Będzie trzeba go bez przerwy pogłębiać.

abx 2014-08-05

Kopać! Jedna złotówka wydana na infrastrukturę przynosi 5 złotych w inwestycjach. Kopać bo nie stać nas na zasiłki dla elblążan a oni też wolieliby dobrą pracę niż tułaczkę emigracyjną...

Wiadomości dnia na www.pb.pl


News

Bez marginesu bezpieczeństwa

Budżet na 2017 r. jest...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na piątek,...

Kontrakty terminowe na...
News

Rząd wycisza głos samorządu

PiS przyjęło generalny...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na czwartek,...

Kontrakty terminowe na...
News

Deweloperzy budują hale bez umów najmu

Ponad połowa powstającej...
News

Każdy się trzyma własnej Unii

Gospodarcza obudowa wizyt...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na środę,...

Kontrakty terminowe na...
News

Opozycja parlamentarna wobec planu...

Koncepcja planu...
Najlepsze blogi o biznesie

Ranking gorących spółek

0.66 
0.42 
0.38 
0.30 
0.27 

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu