pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

„The Economist” zachwycony ekspansją polskich firm

KUP LICENCJĘ
ŁO, economist.com
Pin It email print

Prestiżowy magazyn opisuje polskie firmy, dla których lokalne podwórko to już za mało. Wymienia m.in. Nowy Styl, Comarch i Pesę.

 

- Nowy Styl, polska firma, która jest czwartym pod względem wielkości producentem mebli biurowych w Europie, niedawno kupiła dwóch małych rywali z Niemiec - czytamy w artykule pt. "Growing the Polish Apple" opublikowanym przez pismo „The Economist”

Tygodnik wziął pod lupę firmy, które decydują się na ekspansję i radzą sobie zagranicą bez kompleksów. Adam Krzanowski, szef Nowego Stylu, stwierdza nawet, że po niemieckich zakupach nie był zadowolony z jakości tamtejszych pracowników i był zmuszony wysłać w celach szkoleniowych swój zespół z Polski. 

„The Economist” podkreśla, że polskie firmy dojrzały i urosły razem z polską gospodarką, która przeżywa czas ekspansji po przywróceniu demokracji w 1989 r.  

Kogo jeszcze opisuje tygodnik? Brytyjczycy wymieniają InPost, który działa w dziewięciu krajach, a także informatycznego giganta Comarch, który ma dwa centra przetwarzania danych w Niemczech. Kolejną firmą sprzedającą swoje produkty w Niemczech jest Pesa. Producent dostarczy Deutsche Bahn nowe lokomotywy.  

Magazyn zauważa, że także państwowi potentaci próbowali zdobywać świat, ale ekspansja była często podyktowana względami politycznymi i okazywała się nierentowna. Teraz polskie spółki - nawet te wspierane przez państwo - wyruszają poza granice i są napędzane zyskami, a nie polityką. Przykładami mogą być KGHM i Grupa Azoty. 

„The Economist” zachwyca się Polską, ale zauważa też, że nie wszystko jest takie różowe. Firmy odnoszące sukcesy poza krajem są raczej wyjątkami, a to za sprawą faktu, że nawet największe polskie koncerny nie są duże według światowych standardów. Polska cały czas niechętnie inwestuje też w badania i rozwój. Na polskie "Apple", z tytuły tekstu, jeszcze poczekamy...

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu izamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu. Zapoznaj się z regulaminem.

Teksty Polskiej Agencji Prasowej

1 Komentarze

newR 2014-11-21

Dlaczego nie jesteśmy innowacyjni? Pewnie jedna z przyczyn to przepisy podatkowe. Nie można ująć w kosztach wydatków na badanie - testy związane z projektem, który nie wszedł do produkcji. Czy każdy nowy produkt przyjmuje się na rynku?

Wiadomości dnia na www.pb.pl

Po brexicie

Co bardziej przeżyłeś?

Ranking gorących spółek

0.66 
0.42 
0.38 
0.30 
0.27 

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu