TOP10 firm z najlepszą reputacją

Amerykańska firma badawcza Reputation Institute opublikowała najnowszy raport poświęcony reputacji przedsiębiorstw. Rolex i Lego nie mają sobie równych.

Reputation Institute przebadał ponad 230 tys. osób z 15 krajów i stworzył ranking Global RepTrak 100, czyli listę przedsiębiorstw o najlepszej reputacji. Producent szwajcarskich zegarków Rolex i duński producent klocków do zabawy Lego utrzymują się na szczycie, ale przetasowań nie brakuje.  

Zobacz więcej

Rolex

Bloomberg

W świecie podłączonym do mediów społecznościowych firmy muszą być transparentne i otwarte na dialog, bo o wizerunkowy kryzys łatwiej niż kiedykolwiek.  

Do czołówki zestawienia wbił się Netflix, który konsekwentnie realizuje plan międzynarodowej ekspansji i stawia na własne produkcje serialowe oraz filmowe. Serwis awansował w rankingu reputacji na 9 miejsce, co jest imponującym skokiem, bo w zeszłym roku był sklasyfikowany na 24 pozycji.  

Gdy jednym się powodzi, inni muszą zwolnić miejsca. BMW wypadło z pierwszej 10 i ostatecznie wylądowało na 28 pozycji. Google spadło z podium i zatrzymało się na 14 miejscu. Największy ogólny spadek reputacji zanotował jednak Facebook, który w ubiegłym roku musiał się mierzyć z wieloma skandalami.  

Nie brakuje znanych firm, które znalazły się na dosyć dalekich pozycjach. Samsung zajął 50 miejsce, wyprzedzając m.in. Amazona (56), Apple (57), Daimlera (59), czy Coca-Colę (92).

Czołówka rankingu firm z najlepszą reputacją (źródło: Reputation Institute)

- To sądny dzień reputacji, biorąc pod uwagę, że 52 proc. badanych ma wątpliwości co do dobrych intencji wszystkich firm - mówi Stephen Hahn-Griffiths z Reputation Institute.  

Posiadanie dobrej opinii po prostu się opłaca. Hahn-Griffiths przekonuje, że koncerny mają doskonałe możliwości dostarczania gwarancji reputacji. Zwyciężą te przedsiębiorstwa, które są pozytywnie postrzegane, priorytetowo traktują odpowiedzialność korporacyjną, wykorzystują silne przywództwo i są etyczne.  

Choć ogólne wyniki najnowszego raportu wskazują poprawę w stosunku do poprzedniego roku, w którym odnotowano spadek reputacji, to firmy nadal czeka sporo pracy. Opinia publiczna zyskała narzędzia głębszej weryfikacji.

Amerykański magazyn „Forbes” podkreśla, że żyjemy w czasach, w których firmy i organizacje są stawiane pod mikroskopem. Ludzie funkcjonują w 24-godzinnym cyklu medialnym, uzupełnianym ciągłą analizą w mediach społecznościowych.

Wystarczy przypomnieć kryzys, z którym musiał sobie niedawno poradzić koncern odzieżowy Nike, gdy popularnemu koszykarzowi rozpadł się but podczas meczu ligi akademickiej. Użytkownicy mediów społecznościowych byli bezlitośni dla producenta obuwia, co odbiło się nawet na kursie giełdowym spółki.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy