10 najdroższych marek zabawek świata

AD, AR
aktualizacja: 01-06-2017, 15:59

Dziś Dzień Dziecka, a to oznacza, że producenci zabawek liczą zyski. Światowa czołówka najwyżej wycenianych marek tej branży od kilku lat jest niezmienna, a otwiera ją producent duńskich klocków.

Raport o najwięcej wartych globalnych markach zabawek firmy konsultingowej Brand Finance opublikowany był już w marcu. Dzień Dziecka to jednak dobra okazja, żeby go przypomnieć. Na pierwszym miejscu podium w 2017 r. stanęła marka Lego, której wartość oszacowano w 2017 r. na 7,5 mld USD. Taka kwota pozostawia całą resztę dziecięcych marek daleko w tyle.

Poza pierwszym miejscem wszystkie pozostałe należą do Japończyków i Amerykanów. Znalazły się zarówno marki poszczególnych zabawek (np. Barbie, Nerf czy Hot Wheels), jak i marki producentów, do których należą (Mattel, Hasbro).

Pozycję drugą i siódmą zajmują Japończycy: twórca gier komputerowych Bandai Namco oraz Guandam - marka serialu anime przedstawiającym ogromne roboty.


TOP 10 Najdroższych marek zabawek
(w nawiasie wartość marki w USD w 2017 r.)
1.    Lego (DANIA) – 7,5 mld
2.    Bandai Namco (JAPONIA) – 1 mld
3.    Fisher-Price (USA) – 773 mln
4.    Barbie (USA) – 388 mln
5.    Nerf (– 297 mln
6.    Mattel (USA)– 252 mln
7.    Guandam (JAPONIA)– 247 mln
8.    HotWeels (USA) – 232 mln
9.    Hasbro (USA) – 211 mln
10.    My Little Pony (USA)– 198 mln

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD, AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / 10 najdroższych marek zabawek świata