10 wspaniałych jedzie do Barcelony

Katarzyna Latek
28-11-2010, 11:27

Laureatom polskiej edycji konkursu dla innowacyjnych firm nie chodzi nam o kasę. Liczą na nowe kontakty i promocję marki.

10 polskich innowacyjnych firm powalczy o 90 tys. EUR w międzynarodowym konkursie Eurecan European Venture Contest (EEVC). Wyłoniono ich w krajowych eliminacjach. Sylwester Janik, partner w MCI Management, który był jurorem w polskiej edycji, a przez dwa lata zasiadał także w międzynarodowym jury (będzie także sędziował w najbliższym finale) ocenia, że nie są bez szans.

— Pojawiło się kilka bardzo interesujących firm i to nie tylko z Polski, co nas cieszy. Co prawda część firm, które stanęły do konkursu, to typowa działalność e-commerce, gdzie trudno o dużą innowacyjność, ale i one miały co pokazać — mówi juror.
Technologiczna przewaga

Do pierwszej polskiej edycji EEVC zgłosiło się 60 firm, z czego 35 zakwalifikowało się do etapu przesłuchań. Większość było z branży ICT (informatycznej). Kilka rywalizowało w kategorii czyste technologie i life science (biotechnologia). Wśród zwycięzców w informatyce działają polskie firmy Columb Technologies, eBroker.pl, Filmaster, NaviExpert i Outbox. Byli też laureaci z zagranicy — niemiecki Customer Alliance Management oraz węgierski Informatix. Laureatem z branży biotechnologicznej jest Genomed, natomiast zwycięzcy w kategorii czystych technologii to Ammono i Mo-Bruk.

Organizatorzy liczą, że w przyszłym roku zgłosi się co najmniej 100 firm, z czego połowa może mieć szansę zaprezentowania się przed jury. Większe szanse na przejście do kolejnych etapów mają firmy biotechnologiczne i z branży czystych technologii, bo takich jest mniej.

— W dwóch ostatnich edycjach w Barcelonie zwyciężyły firmy biotechnologiczne, z dużym potencjałem i o wysokim stopniu innowacyjności. W najbliższej edycji będzie już trzech zwycięzców, po jednym w każdej kategorii — zapowiada Sylwester Janik.
Pokazać się za granicą

Przedsiębiorstwa biorą udział w konkursie z różnych pobudek. Zarząd firmy Outbox, który zajmuje się systemami CRM, liczy przede wszystkim na nawiązanie kontaktów.

— Ciągle jesteśmy w fazie wzrostowej, więc każda okazja jest dobra, żeby zaprezentować się rynkowi — mówi Marcin Ciesielski, prezes Outboksu.

Dodaje, że już samo dojście do półfinału pozwoliło spółce na poznanie wielu osób znanych zarówno w branży IT, jak też venture capital.

— Nie szukamy inwestora finansowego, ale kto wie — mówi Marcin Ciesielski.

Z kolei NaviExpert, spółka z portfela MCI, chce wypłynąć na szersze wody.

— Jesteśmy jedną z nielicznych firm, które mają sprawdzony model biznesowy nawigacji na urządzenia mobilne. Sądzimy, że możemy go przenieść za granicę. Udział w prestiżowym międzynarodowym konkursie może nam w tym pomóc — mówi Andrzej Jaszkiewicz, prezes NaviExpert.

Pozostali laureaci działają w bardzo zróżnicowanych obszarach. Columb Technologies dostarcza systemy pozwalające na tworzenie analiz biznesowych. EBroker. pl to porównywarka produktów finansowych. Filmaster tworzy społecznościowy serwis dla miłośników kina. Customer Alliance Management wdraża oprogramowanie dla branży hotelowej. Infomatix specjalizuje się w rozwoju aplikacji mobilnych.

Biotechnologiczny Genomed to kolejne dziecko MCI. Zajmuje się molekular- ną diagnostyką medyczną i wkrótce może zadebiutować na NewConnect. Ammono produkuje kryształy, wykorzystywane m.in. w diodach LED i w przemyśle optoelektronicznym, natomiast Mo-Bruk zajmuje się szeroko rozumianą gospodarką odpadami przemysłowymi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / 10 wspaniałych jedzie do Barcelony