100 mln zł na nowe produkty

Zbigniew Kazimierczak
03-09-2004, 00:00

Producent leków chce w ciągu czterech lat wejść do dziesiątki największych w kraju firm w branży. Czy mu się to uda?

Giełdowa Jelfa, jeden z czołowych krajowych producentów farmaceutyków, rozpoczął realizację przyjętego planu restrukturyzacji. Ma to pomóc w walce z coraz silniejszą konkurencją.

W ramach podstawowych zadań, postawionych przed zarządem firmy, znalazł się zapis o zwiększeniu do 2008 r. udziału w sprzedaży na krajowym rynku z nieco ponad 1,5 do 2,7 proc. Dzięki temu Jelfa ma się przesunąć z 27 na 10 pozycję wśród firm farmaceutycznych.

W ramach restrukturyzacji spółka zamierza m.in. zredukować portfel produktów nierentownych i pozbyć się majątku nie związanego bezpośrednio z produkcją. W programie zapisano także, że do 2008 r. eksport zwiększy się z niespełna 20 do 30 proc., a marża zysku operacyjnego wzrośnie z 10,6 do 15 proc.

Obecnie Jelfa inwestuje w modernizację wydziału tabletek, jednego z trzech podstawowych filarów produkcyjnych spółki (obok wydziałów maści i ampułek).

— W latach 2004-08 planujemy inwestycje na poziomie 100 mln zł na zakup technologii, dokumentacji, know-how oraz licencji na nowe produkty — deklaruje Sławomir Kryszkowski, prezes Jelfy.

Przedstawiciele spółki przyznają, że najtrudniejszym elementem będzie zakup licencji na takie produkty, których sprzedaż zagwarantowałaby akcjonariuszom satysfakcjonujący zwrot z zainwestowanego kapitału.

— Jestem przekonany, że nakłady inwestycyjne znajdą swoje uzasadnienie we wzroście dynamiki sprzedaży od przyszłego roku. Obecne analizy wskazują, że w 2005 r. powróci również trend wzrostowy na poziomie wyniku netto — deklaruje Sławomir Kryszkowski.

W drugim kwartale Jelfa osiągnęła 4,69 mln zł zysku netto. To wynik o 12 proc. niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 100 mln zł na nowe produkty