1100 samochodów w dwa miesiące

Paweł Janas
11-08-2004, 00:00

Produkowane w Korei auto ma szansę za kilka lat powtórzyć sukces Daewoo z końca lat 90. i konkurować z Fiatem — twierdzą analitycy.

Minęły nieco ponad dwa miesiące, gdy na polskim rynku zadebiutował Chevrolet, auto produkowane w Korei przez spółkę GM DAT. Jego sprzedaż w tak krótkim okresie można zaliczyć do udanych.

— Od rozpoczęcia sprzedaży, czyli 28 maja, do końca lipca Polacy kupili 1110 sztuk. W ubiegłym miesiącu sprzedaż wyniosła 615 sztuk. Wyniki te świadczą o dobrym przyjęciu marki. Sądzimy, że ten trend zostanie utrzymany w kolejnych miesiącach wraz ze wzrostem podaży — informuje Wojciech Osoś z firmy General Motors Poland.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, do końca roku firma chce sprzedać w Polsce 3 tys. Chevroletów.

Będzie liderem?

Opinie o dobrym przyjęciu nowej marki potwierdzają analitycy.

— Firma oferuje dobre samochody za rozsądną cenę. W krótkim okresie może powtórzyć sukces Daewoo z końca lat 90. Niewykluczone nawet, że powalczy o pozycję lidera z Fiatem. Wiele zależy od podejścia producenta — twierdzi Wojciech Drzewiecki, szef firmy Samar, monitorującej krajowy rynek motoryzacyjny

Na to ostatnie nie można narzekać. Według danych firmy Expert Monitor, wydatki na reklamę Chevroletów sięgnęły w czerwcu 2,38 mln zł (bez uwzględnienia upustów).

— Chevrolet korzysta ze spadku ceł, umocnienia się złotego i skojarzeń z luksusową marką. Ta marka ma wszelkie szanse, żeby się umocnić. Samochody koreańskie są dobrej jakości — ocenia Czesław Świstak, członek zarządu Fiat Auto Poland.

Wojciech Drzewiecki dodaje jednak, że porównanie z debiutem innych marek jest trudne.

— Nikt inny nie musiał na przykład przezwyciężać niedobrych skojarzeń z marką Daewoo, z której przecież Chevrolet się wy- wodzi — twierdzi Wojciech Drzewiecki.

Cztery w salonach

Sprzedażą Chevroletów w Polsce zajmuje się od maja tego roku spółka GM Daewoo Polska. Od chwili powstania do końca lipca jej szefem był Michael Klaus, a 1 sierpnia zastąpił go David Flanagan. W ofercie znajdują się Aveo, Lacetti, Evanda oraz Rezzo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 1100 samochodów w dwa miesiące