20 mln zł na ekologiczne innowacje w firmach

PAP
opublikowano: 30-08-2017, 17:11
aktualizacja: 30-08-2017, 17:13

Małe i średnie firmy z Podlasia mogą zdobyć 20 mln zł z Unii Europejskiej na różne proekologiczne inwestycje, by lepiej wykorzystać energię i surowce, a przez to mieć większe zyski. Urząd marszałkowski w Białymstoku rozpoczął konkurs na te dotacje.

To pierwszy taki konkurs ogłoszony z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Wnioski można składać przez miesiąc, do 29 września.

- Innowacyjność to konieczność. Jeśli chcemy być konkurencyjni, musimy szukać innowacyjnych rozwiązań. Tylko tak możemy sprostać wyzwaniom współczesnej gospodarki. Dlatego właśnie Unia Europejska kładzie duży nacisk na ten aspekt - poinformował odpowiedzialny za unijne fundusze wicemarszałek województwa podlaskiego Maciej Żywno.

Wskazał przy tym, że szczególnie cenne są "ekoinnowacje", bo wpływają na bardziej efektywne wykorzystanie zasobów naturalnych oraz ograniczenie szkodliwego oddziaływania na środowisko.

- I właśnie takie innowacyjne rozwiązania chcemy wspierać - dodał Żywno.

O dotacje mogą się ubiegać podlaskie mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Minimalna wartość projektu może wynieść 100 tys. zł, a maksymalna 5 mln zł. Można się np. starać o pieniądze w takich dziedzinach jak recykling odpadów, oczyszczanie wody i ścieków, kontrola emisji zanieczyszczeń, na inwestycje ograniczające zużycie energii czy materiałów, odzyskiwanie surowców wtórnych, ograniczenie emisji pyłów i gazów, lepszy monitoring zanieczyszczeń, certyfikaty środowiskowe.

Jak podaje urząd marszałkowski w konkursowym ogłoszeniu, premiowane mają być: przetwórstwo przemysłowe, budownictwo, gospodarowanie wodą, ściekami i odpadami, rekultywacja. Inwestycje mają dać firmom "wzrost zyskowności sprzedaży brutto". Wszystko ma też służyć podnoszeniu konkurencyjności gospodarki w regionie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane