200 mln zł na rozwój marek produktowych

Dorota Zawiślińska
15-09-2016, 22:00

Małe i średnie przedsiębiorstwa będą mogły sięgnąć po unijne fundusze na promocję swoich produktów za granicą.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) 10 października ogłosi nowy konkurs z dotacjami. Będą one pochodziły z programu operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-20 (poddziałanie 3.3.3. „Wsparcie MSP w promocji marek produktowych — Go to Brand”). Konkurs jest skierowany do małych i średnich firm, które wpisują się w sektorowe programy promocji.

Chodzi o najbardziej perspektywiczne branże z punktu widzenia polskiej gospodarki. Wśród nich są m.in. sektor medyczny, meblarski, kosmetyczny, IT/ICT, polskie specjalności żywnościowe czy produkcja łodzi i jachtów. Do wzięcia jest w sumie 200 mln zł, czyli dwa razy więcej niż w pierwszej odsłonie konkursu. Przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski od 14 listopada do 16 grudnia. Preferowane będą firmy, które chcą promować swoje produkty zwłaszcza poza rynkiem europejskim.

W połowie lipca Ministerstwo Rozwoju wybrało pięć perspektywicznych rynków, na których przez najbliższe trzy lata będzie prowadzić intensywną promocję polskiej gospodarki. Są to: Algieria, Indie, Iran, Meksyk oraz Wietnam. Maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych projektu w konkursie wynosi 1 mln zł. Chodzi o wydatki m.in. na wynajem, budowę i obsługę stoiska wystawowego, a także na udział pracowników w misjach gospodarczych, kongresach, seminariach i konferencjach. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / 200 mln zł na rozwój marek produktowych