30 lat rozwoju

opublikowano: 15-12-2020, 13:59

Rodzinna firma od sprzedaży artykułów papierniczych doszła do pozycji uznanego na świecie producenta taśm samoprzylepnych i zwycięzcy ogólnopolskiego rankingu „Gazele Biznesu 2020”.

Pół świata:Mamy w portfolio ponad 3 tys. aktywnych klientów w całej Unii Europejskiej, a także poza nią. Między innymi w Rosji, na Ukrainie i w Stanach Zjednoczonych – mówi Mateusz Rawecki, prezes Dalpo Poland.
Pół świata:Mamy w portfolio ponad 3 tys. aktywnych klientów w całej Unii Europejskiej, a także poza nią. Między innymi w Rosji, na Ukrainie i w Stanach Zjednoczonych – mówi Mateusz Rawecki, prezes Dalpo Poland.

Początkowo spółka Dalpo Poland zajmowała się sprzedażą artykułów biurowych. Pierwszy przełomowy moment nastąpił, kiedy rozpoczęła import i sprzedaż uszczelek samoprzylepnych do okien i drzwi. Jednak prawdziwy rozwój wiąże się z taśmami samoprzylepnymi. Zaczęła je sprzedawać w 1994 r. Firma przeszła szybko okres przekształcenia od typowej dla czasu postkomunistycznego, kiedy popyt wyprzedzał podaż, do roku 2004 kiedy podjęto decyzję o wybudowaniu zakładu produkcyjnego. To był krok milowy rozwoju. Kupiono nowe maszyny do produkcji taśm samoprzylepnych i rozpoczął się dynamiczny wzrost firmy.

– Z około 20 osób zatrudnionych na początku firma urosła do ponad 300. Ale nie tylko tu nastąpił wzrost. Zaczął się rozwój intelektualny, handlowy, technologiczny, finansowy – mówi Mateusz Rawecki, prezes Dalpo Poland.

– Do 2015 r. realizowaliśmy pasmo nieustających inwestycji w rozwój parku maszynowego i rozwój struktury firmy. Potem była faza małego spowolnienia. Teraz znowu stoimy przed kolejnym etapem rozwojowym który nastąpi w ciągu następnego roku lub dwóch – wyjaśnia prezes Rawecki.

Kluczową specjalizacją firmy Dalpo jest produkcja taśm pakowych z nadrukiem, taśm specjalistycznych, folii ochronnych z nadrukiem, etykiet i papieru samoprzylepnego.

Jak twierdzi prezes, o sukcesie Dalpo decydują determinacja, innowacyjność i permanentne inwestycje.

– Przez ostatnie 30 lat nie było czasu na odcinanie kuponów, spowolnienie tempa rozwoju. Mamy takie założenie, że kto się nie rozwija, kto nie zdobywa rynku, ten się zaczyna zwijać. My mamy determinację, wspaniałą załogę fachowców, dbamy o jakość produktów i to przekłada się na stały rozwój – mówi Mateusz Rawecki.

Prezes Dalpo od kilku lat jest szczególnie dumny z rozwoju linii produktowej etykiet samoprzylepnych, najszybciej rozwijającej się gałęzi produkcji. To etykiety samoprzylepne na kartony, głównie etykiety logistyczne.

– Wydawać by się mogło, że taśma czy etykieta to produkty mało istotne, niemniej jednak nie mogą zawieść klienta, nie mogą być wadliwe. Odpowiedzialność za produkt, rozwój, środowisko i pracowników to nasza dewiza – mówi prezes.

Spółka na bieżąco inwestuje w nowe technologie, rozwija swoje dwa zakłady produkcyjne oraz rozbudowuje zespół wyspecjalizowanych fachowców.

Dalpo wspomaga też aktywność sportową pracowników, którzy we wrześniu skompletowali drużynę i razem z prezesem wystartowali w ogólnopolskim biegu Poland Business Run, wspierającym osoby po amputacjach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane