300 mln USD na reklamę wyda Hewlett-Packard

Rafał Białkowski, Bloomberg
opublikowano: 29-08-2007, 00:00

Hewlett-Packard, choć jest liderem w branży, chce umocnić pozycję dzięki reklamie. Raz już się udało, teraz liczy na kolejny sukces.

Amerykański producent drukarek stawia na Gwen Stefani

Hewlett-Packard, choć jest liderem w branży, chce umocnić pozycję dzięki reklamie. Raz już się udało, teraz liczy na kolejny sukces.

Hewlett-Packard, jeden z największych producentów sprzętu elektronicznego, chce zainwestować 300 mln USD w kampanię reklamową swoich urządzeń. To największa promocja w historii przedsiębiorstwa. Ograniczy się wyłącznie do drukarek, najbardziej dochodowego działu w portfelu firmy. Aż 39 proc. zysków Hewlett-Packard pochodzi właśnie ze sprzedaży tego sprzętu.

Twarze z drukarki

Kampania reklamowa, która nosi nazwę Print 2.0, ma sprawić, że firma nie będzie już postrzegana tylko jako producent drukarek, ale też jako dostawca programów graficznych online. W tworzeniu nowego wizerunku firmy mają pomóc znane twarze, m.in. Gwen Stefani, znana i popularna wokalistka. Poza nią w kampanii pojawią się również Jake Burton, twórca i projektant snowboardów oraz projektantka Paula Scher.

Choć telewizyjne spoty reklamowe ruszą dopiero 5 września, to już teraz klienci Hewlett-Packarda mogą wejść za stronę firmy i ściągać darmowe projekty graficzne tego trio.

— Usługi, jakie wprowadzamy, już niedługo zawojują rynek. Stanie się to najdalej za dwa lata — przewiduje Vyomesh Joshi, szef działu drukarek Hewlett-Packarda.

Ambitny plan

Koncern liczy, że dzięki kampanii umocni się na pozycji lidera na światowym rynku drukarek. Już firma może pochwalić się dobrymi wynikami. W ostatnim kwartale sprzedaż sprzętu do drukowania wyniosła 6,75 mld USD, co stanowi 8,3-pro- centowy wzrost.

Ma być jednak jeszcze lepiej, bo nowe twarze Hewlett-Packarda mają sprawić, że sprzedaż firmy jeszcze przyspieszy.

Raz się udało

Ponad rok temu Hewlett-Packard próbował już chwytów reklamowych. Wtedy chodziło jednak o branżę komputerową. W maju 2006 r. firma wystartowała z kampanią, która miała na celu przeskoczenie w rankingu największych sprzedawców pecetów — amerykańskiego Della. Już w trzecim kwartale roku zabieg ten przyniósł rezultat i po trzech latach Dell stracił koszulkę lidera. Jednak wtedy kosztów poniesionych na promocję nie ujawniono.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Białkowski, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 300 mln USD na reklamę wyda Hewlett-Packard