35. debiut na warszawskiej giełdzie w 2005 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 22-12-2005, 13:04

Na warszawskiej Giełdzie (GPW) zadebiutowała w czwartek spółka Novitus. Był to 35. debiut na GPW w 2005 r. Obecnie liczba spółek notowanych na GPW wynosi 255.

Na warszawskiej Giełdzie (GPW) zadebiutowała w czwartek spółka Novitus. Był to 35. debiut na GPW w 2005 r. Obecnie liczba spółek notowanych na GPW wynosi 255.

    Novitus zajmuje się dostarczaniem rozwiązań technologicznych, wspomagających handel i logistykę. Produkuje m.in. kasy fiskalne.

    Akcje sprzedawał inwestorom BRE Bank, który przed ofertą publiczną był właścicielem 92,59 proc. kapitału zakładowego spółki.

    Inwestorom zaoferowano 3 mln 130 tys akcji, podzielonych na Transzę Otwartą (1,18 mln akcji) i Transzę Inwestorów Instytucjonalnych (1,95 mln akcji). Łącznie złożono 1.956 ważnych zapisów, a cenę sprzedaży ustalono na 15,30 zł.

    W Transzy Otwartej stopa redukcji dla osób uczestniczących w budowie księgi popytu wyniosła 80,8 proc., a dla osób nie uczestniczących w book-buildingu - 90,4 proc. W Transzy Inwestorów Instytucjonalnych przydział odbył się na podstawie imiennych zaproszeń (bez redukcji).

    Kurs otwarcia dla akcji Novitusa był o 4,57 proc. wyższy od kursu odniesienia i wyniósł 16 zł.

    Spółka jest notowana w segmencie SiTech. SITech (Segment Innowacyjnych Technologii) został wyodrębniony z myślą o firmach, które prowadzą działalność w obszarze nowoczesnych technologii. Kryterium decydującym o włączeniu spółki do tego segmentu jest rodzaj działalności: branża technologii informatycznych, telekomunikacja, media elektroniczne. Firmy mogą zostać zakwalifikowane do segmentu SITech niezależnie od tego, czy są notowane na rynku podstawowym czy równoległym.

    Novitus powstał w 1994 r. jako OPTIMUS Inter Commerce Sp z o.o. Jej założycielami  były Inter Commerce for Shops Sp. z o.o. oraz OPTIMUS S.A. W 1995 r. spółkę przekształcono w spółkę akcyjną.

    Po transakcjach w latach 2003-2004 jedynym akcjonariuszem stał się BRE Bank. 20 stycznia 2005 roku NWZA podjęło uchwałę w sprawie zmiany nazwy spółki na NOVITUS SA.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane