36 proc. badanych uważa, że banki oferują dobrą jakość za przyzwoitą cenę

08-04-2007, 08:58

36 proc. badanych uważa, że banki oferują dobrą jakość za przyzwoitą cenę, 23 proc. nie zgadza się z tą opinią - wynika z  badania Instytutu Pentor dla Związku Banków Polskich.

W badaniu, którego całość zostanie przedstawiona za kilka tygodni, Pentor pytał o ocenę oferty banków. W odpowiedziach uwzględniono zarówno punkt widzenia reprezentatywnej próby opinii publicznej, jak i grupy wyodrębnionej - studentów.

Najwyższe oceny (średnio 4 - w opinii ogólnej i 3,9 w opinii studentów) banki otrzymały za asortyment produktów i usług. Podobne średnie oceny badane grupy wystawiły bankom w odpowiedzi na pytanie o to, czy "banki są szczególnie nastawione na marketing".

80 proc. studentów uważa, że banki "zdecydowanie tak" lub "raczej tak" oferują szeroki asortyment produktów i usług, podobnego zdania jest 65 proc. ogółu badanych. 5 proc. studentów i 4 proc. ogółu badanych uważa, że "raczej nie" (pozostałe odpowiedzi to "ani tak ani nie" oraz "nie wiem, trudno powiedzieć").

83 proc. studentów i 60 proc. ogółu badanych uważa, że banki mają dobrych fachowców. Przeciwnego zdania ("raczej nie" i "zdecydowanie nie") jest 8 proc. studentów i 5 proc. ogółu badanych.

62 proc. studentów i 55 proc. ogółu badanych sądzi, że banki aktywnie rozwijają oraz adaptują nowe technologie i produkty. Przeciwnego zdania jest 8 proc. studentów i 9 proc. ogółu badanych.

Gorzej jest z ocenami wrażliwości na specyficzne potrzeby klientów. O tym, że banki wykazują taką wrażliwość przekonanych jest 44 proc. studentów i 39 proc. ogółu ankietowanych. Przeciwnego zdania jest 27 proc. studentów i 23 proc. ogółu badanych.

30 proc. badanych (i 27 proc. studentów) uważa, że banki są szczególnie konserwatywne. Z tą opinią nie zgodziło się 26 proc. ogółu badanych i 38 proc. studentów.

Badanych zapytano też o to, czy banki są szczególnie nastawione na obniżkę kosztów. Zgadza się z tym 26 proc. ogółu badanych i 37 proc. studentów. Nie zgadza - 43 proc. ogółu i 42 proc. studentów.

W badaniu zadano również pytanie, czy banki "są szczególnie nastawione na działania dla dobra publicznego". Tę opinię podzieliło 30 proc. ogółu badanych i 22 proc. studentów, nie zgodziło się z nią 36 proc. ogółu badanych i 37 proc. studentów.

Z badania wynika, że studenci mają znacznie precyzyjniejsze oceny sektora bankowego niż ogół opinii publicznej. O ile odsetek odpowiedzi "ani tak ani nie" kształtuje się na podobnym poziomie w obu grupach ankietowanych (choć jest nieco wyższy u studentów), to odpowiedzi "zdecydowanie tak" zdarzają się częściej u studentów. Natomiast odpowiedzi "nie wiem, trudno powiedzieć" są kilkakrotnie częstsze" u ogółu opinii publicznej. (PAP)

© ℗

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / 36 proc. badanych uważa, że banki oferują dobrą jakość za przyzwoitą cenę