40 mln zł na innowacje do wzięcia w konkursie

opublikowano: 22-12-2015, 22:00

Pieniądze z programu Tango mają ułatwić jednostkom naukowym i uczelniom wprowadzanie na rynek nowoczesnych technologii.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) oraz Narodowe Centrum Nauki (NCN) ogłosiły nabór do drugiej edycji konkursu Tango, którego celem jest promocja transferu wyników badań i innowacji na rynek. Jego budżet to 40 mln zł. Tango ma pomóc jednostkom naukowym i uczelniom przy komercjalizacji nowych technologii, produktów i usług. Jego zadaniem jest również zacieśnienie relacji pomiędzy naukowcami i przedsiębiorcami.

Finansowane będą działania związane m.in. z koncepcjami rynkowego wykorzystania prac badawczych, pozyskiwaniem partnerów, chętnych wspomóc naukowców w procesie komercjalizacji badań, ochroną własności intelektualnej, analizą potencjału rynkowego projektów czy dalszymi pracami rozwojowymi. — Łącząc siły z NCN zapewniamy najlepszym projektom wsparcie, które pomoże wdrożyć do praktyki gospodarczej obiecujące wyniki badań poznawczych. Nasz konkurs stanowi także mocny impuls do zacieśniania współpracy naukowców z przedsiębiorcami, którzy powinni w jak największym stopniu wykorzystywać potencjał najlepszych zespołów badawczych. Także od efektywnejwspółpracy na tym polu zależy tempo wzrostu innowacyjności naszej gospodarki — mówi prof. Krzysztof Kurzydłowski, dyrektor NCBR. Nabór wniosków wstępnych prowadzony będzie do 15 marca 2016 r. O pieniądze mogą się ubiegać jednostki naukowe, centra naukowe Polskiej Akademii Nauk, centra naukowe działające przy uczelniach, a także sami naukowcy. Na jeden projekt pozyskać można nawet 1,15 mln zł. W ramach pierwszej edycji Tanga dofinansowanie otrzymało 51 projektów, w tym system HydroProg do wczesnego ostrzegania o zagrożeniach hydrologicznych, metoda wykorzystania sensorów ubieralnych do świadczenia usług telemedycznych i technologia eko-klejenia materiałów kompozytowych. © Ⓟ

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane