50% firm w Polsce prowadzi programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych?

Materiał partnera cyklu
08-04-2013, 00:00

Czy wiesz że...

Z badań ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych na zlecenie Sodexo Motivation Solutions wynika, że połowa firm działających w Polsce realizuje programy lojalnościowe dla kontrahentów i partnerów biznesowych, a kolejne 24% planuje ich prowadzenie w przyszłości. Dodatkowo przedsiębiorstwa nie oszczędzają na lojalności swoich partnerów biznesowych. Średnie wydatki przeznaczone na prowadzenie programów wsparcia sprzedaży w obszarze B2B w 2012 roku wynosiły 460 000 zł. Największą popularnością wśród nagródwręczanych kontrahentom cieszyły się: nagrody rzeczowe, rabaty i upusty, kupony i karty przedpłacone. Aktualnie kupony i karty są wykorzystywane przez 35% działających w Polsce firm. Są to rozwiązania, które mocniej zapadają w pamięć, ponieważ z jednej strony są niejako synonimem gotówki, przez co dają uczestnikom możliwość wyboru finalnej nagrody odpowiadającej ich potrzebom, a z drugiej pozwalają na większą zapamiętywalność przyznanej gratyfikacji. Firmy, które decydują się na wykorzystanie kart przedpłaconych, w praktyce wprowadzają je do katalogu nagród na stałe, gdyż bardzo szybko dostrzegają ich atuty w postaci m.in. możliwości wielokrotnego wykorzystania, szerokiej sieć akceptantów czy łatwej logistyki. Większość firm wykorzystujących karty w programach lojalnościowych i motywacyjnych w 2012 roku stosowała je co najmniej od roku lub dłużej (73%).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera cyklu

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / 50% firm w Polsce prowadzi programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych?