500 pracowników call center zatrzymanych przez policję

opublikowano: 05-10-2016, 20:53

Około 200 policjantów brało udział w zatrzymaniu w środę 500 pracowników call center w miejscowości Thane w Indiach, którzy zajmowali się wyłudzeniami od obywateli USA.

Pracownicy call center dzwonili do Amerykanów i przedstawiali się jako pracownicy amerykańskiego urzędu podatkowego. Żądali podania danych finansowych i bankowych. Jeśli napotykali na sprzeciw grozili poważnymi konsekwencjami, w tym odpowiedzialnością prawną. Po uzyskaniu danych „czyścili” pieniądze z kont swoich ofiar. Policja twierdzi, że dziennie mogli kraść nawet ponad 150 tys. USD. 
 

Bloomberg
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, http://indianexpress.com

Polecane