60 mln zł na ekspansję

Bogdan Tychowski
17-02-2006, 00:00

Sprzedający m.in. wykładziny i dywany Komfort rozpoczął prace nad upublicznieniem. Wie, ile chce uzyskać pieniędzy, a także na co je wydać.

Po 14 latach budowania biznesu zarząd Komfortu rozpoczął prace nad upublicznieniem firmy.

— Założeniem jest uzyskanie kapitału na dalszą ekspansję, choć dotychczasowi właściciele dopuszczają również możliwość sprzedaży części akcji. Decyzja zapadnie w trakcie prac nad strategią rozwoju. Zadecyduje opinia naszego doradcy inwestycyjnego, nad którego wyborem obecnie pracujemy — mówi Jerzy Szkwarek, wiceprezes Komfortu.

Grupę kapitałową Komfortu tworzą m.in. działające pod tą samą nazwą sklepy oferujące wykładziny, dywany i panele podłogowe oraz firmy zajmujące się budownictwem i wyposażaniem wnętrz. Największe z nich to Invest Komfort oraz Porta KMI Poland.

Komfort chce zgarnąć z rynku w pierwszym etapie około 60 mln zł.

— Emisja zakłada dwuetapowość ze względu na dość długi proces wykorzystywania zdobytych kapitałów: budowę i uruchomienie własnych sklepów. W pierwszej fazie chcemy uzyskać od inwestorów około 60 mln zł, które pozwolą w okresie dwóch lat na wybudowanie 25-30 sklepów — wyjaśnia Jerzy Szkwarek.

Jeszcze w tym roku spółka chce otworzyć punkty w: Opolu, Wrocławiu (trzeci market), Łodzi (trzeci sklep), Tarnobrzegu, Gdańsku, Gdyni, Poznaniu i Warszawie (ósma placówka). W 2005 r. grupa zanotowała 330 mln zł przychodów i 16 mln zł zysku netto. W porównaniu z danymi z 2004 r. sprzedaż nieznacznie wzrosła — o 10 mln zł, a zysk spadł — o 2,5 mln zł.

Na jakim etapie są prace nad upublicznieniem spółki?

— Powstał harmonogram zakładający pewne terminy, ale jesteśmy dopiero na początku trudnej drogi. Obecnie wybieramy doradcę inwestycyjnego i precyzujemy elementy strategii — mówi Jerzy Szkwarek.

Nie informuje, jaki pakiet akcji spółka zamierza sprzedać.

Decyzja o zdobyciu pieniędzy na ekspansję z rynku publicznego może być odpowiedzią na zaostrzającą się konkurencję na polskim rynku. Niedawno informowaliśmy, że w pierwszej połowie 2006 r. dwa markety chce otworzyć nieobecna dziś w Polsce brytyjska firma Carpetright.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bogdan Tychowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 60 mln zł na ekspansję