60 mln zł na inwestycje

Paweł Janas
15-02-2006, 00:00

Podwojenie zysków i sprzedaży w ciągu trzech lat oraz coraz więcej salonów wielomarkowych — to plany dilera aut.

Kryzys na krajowym rynku motoryzacyjnym dotknął wielu dilerów. Niektórym wiedzie się jednak całkiem dobrze.

Z rozmachem w regionach

— W ciągu trzech lat planujemy wydać na rozwój około 15 mln EUR (około 60 mln zł). Pieniądze te przeznaczone zostaną na inwestycje. Tylko w tym roku oddamy do użytku trzy obiekty w Warszawie i po jednym w Krakowie, Bielsku-Białej i Katowicach — informuje Adam Pietkiewicz, prezes Polskiej Grupy Dealerów (PGD).

Firma skoncentruje się na trzech głównych rynkach — Mazowszu, Małopolsce oraz Górnym Śląsku.

— Bo w tych regionach łącznie sprzedaje się 50 proc. sprzedawanych w Polsce nowych samochodów — podkreśla szef dilerskiej spółki.

Do 2008 r. firma chce podwoić przychody, które w 2005 r. wyniosły 390 mln zł (wobec 347 w 2004 r.). W tym roku mają one przekroczyć 550 mln zł.

Podwoić sprzedaż

Zysk za 2005 r. wyniósł 7 mln zł brutto i był o trzy miliony niższy niż rok wcześniej. Szef PGD tłumaczy to dużymi inwestycjami, szczególnie w marketing. Przyznaje także, że kryzys na rynku wymusił na firmie zwiększenie akcji promocyjnych. To także odbiło się na wyniku.

— Chcemy za trzy lata sprzedawać rocznie 12 tysięcy aut nowych i używanych, czyli dwa razy więcej niż obecnie — dodaje Adam Pietkiewicz.

Firma zaczyna specjalizować się w salonach wielomarkowych. Taki także będzie nowy obiekt w stolicy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 60 mln zł na inwestycje