7 listopada NFZ otworzy oferty placówek medycznych na 2006 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-11-2005, 16:44

W poniedziałek 7 listopada Narodowy Fundusz Zdrowia otworzy w większości oddziałów oferty złożone przez placówki medyczne dotyczące kontraktów na 2006 rok. Kilka dni później oferty zostaną otwarte w województwie łódzkim, małopolskim, wielkopolskim i warmińsko-mazurskim.

W poniedziałek 7 listopada Narodowy Fundusz Zdrowia otworzy w większości oddziałów oferty złożone przez placówki medyczne dotyczące kontraktów na 2006 rok. Kilka dni później oferty zostaną otwarte w województwie łódzkim, małopolskim, wielkopolskim i warmińsko-mazurskim.

Placówki medyczne miały czas na złożenie ofert na przyszły rok do 2 listopada, ale w większości oddziałów NFZ, na prośbę szpitali i przychodni, termin został przesunięty o kilka dni. Dlatego otwarcie ofert nastąpi w kilku regionach później.

Następnie przez miesiąc świadczeniodawcy będą negocjować z NFZ umowy, zaś 7 grudnia zostaną ogłoszone ich wyniki. Niezadowoleni oferenci będą mieli 7 dni na złożenie odwołania, czyli do 14 grudnia.

Prezes Funduszu Jerzy Miller poinformował na początku października, iż w porównaniu z ubiegłym rokiem Fundusz doprecyzował katalog świadczeń medycznych, jaki kontraktuje, warunki renegocjacji umów oraz warunki, w jakich świadczenia mają być wykonywane.

Zasady oceny ofert mają być jednolite w całym kraju. Zdaniem Millera, Fundusz będzie miał ograniczone możliwości arbitralnego działania. Prezes zapowiadał, że będą także doprecyzowane warunki renegocjacji umów. "Strona, inicjująca renegocjację, musi znać odpowiedź drugiej strony w ciągu 30 dni" - mówił.

Powszechną praktyką ma być zawieranie umów przez placówki medyczne na okres trzech lat. Chodzi o to, by mogły one rozsądnie planować swój rozwój i restrukturyzację.

Prezes oświadczył, że Fundusz dąży do wyrównania dostępności do świadczeń zdrowotnych oraz wyrównania cen świadczeń. Zaznaczył jednak, że nie oznacza to, iż ceny będą bezwzględnie jednakowe, ze względu na różnice w ponoszonych kosztach pomiędzy poszczególnymi rejonami (np. ze względu na różnice między podatkami lokalnymi).

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane