870 tys. EUR z unijnego budżetu na promocję polskiego mięsa

(Marek Druś)
opublikowano: 11-12-2006, 16:51

Polski wniosek znalazł się wśród dziesięciu zaaprobowanych w poniedziałek programów z różnych krajów członkowskich.

870 tys. euro przeznaczy Komisja Europejska na promowanie poza granicami UE polskiego mięsa. Polski wniosek znalazł się wśród dziesięciu zaaprobowanych w poniedziałek programów z różnych krajów członkowskich. W sumie przez trzy lata Komisja wyda na promocję europejskich artykułów rolnych w krajach trzecich ponad 9 mln euro.

Zgodnie z wnioskiem złożonym przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP promocja polskiego mięsa ma trwać dwa lata i będzie w sumie kosztować 1,74 mln euro. Zgodnie z unijnymi przepisami, kosztami podzielą się po równo strona polska i Komisja Europejska. W grę wchodzi przede wszystkim dofinansowanie udziału w targach i kampaniach reklamujących zalety europejskiej - więc także polskiej - żywności.

"Sprzedaż na rynkach zagranicznych kryje w sobie ogromny potencjał. Zwiększenie widoczności naszych jakościowych produktów jest sprawą absolutnie kluczową" - powiedziała unijna komisarz ds. rolnictwa Mariann Fischer-Boel.

Wśród produktów, których promocja będzie dofinansowywana ze środków UE, poza polskim mięsem są także greckie wina i owoce, włoska oliwa, duńskie wyroby mleczarskie i holenderskie kwiaty. Działania promocyjne będą prowadzone w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Indiach i Chinach.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane