Specjalnie dla Polaków (88. Geneva Motor Show)

W 2017 r. Polacy kupili ponad 480 tys. samochodów. Najczęściej (niemal 61,8 tys. razy) rejestrowali nowe skody, toyoty (blisko 50,7 tys.) i volkswageny (48,6 razy).

W 2017 r. Polacy kupili ponad 480 tys. samochodów. Najczęściej (niemal 61,8 tys. razy) rejestrowali nowe skody, toyoty (blisko 50,7 tys.) i volkswageny (48,6 razy). Ci, których stać na samochód premium, najczęściej stawiali na BMW (15,6 tys. rejestracji), mercedesa (14,8 tys.) i audi (13 tys.). Sprawdzamy, jakie nowości przygotowali na tegoroczną genewską wystawę motoryzacyjną ulubieni w Polsce dostawcy czterech kółek. Jeśli w 2018 r. statystyki polskiej sprzedaży nowych aut się utrzymają, to kilka z poniżej prezentowanych możemy zobaczyć na naszych ulicach

VOLKSWAGEN ID VIZZION
Wyświetl galerię [1/6]

VOLKSWAGEN ID VIZZION

Tego auta na ulicach w 2018 r. raczej nie zobaczymy. To koncept. Kolejny z rodziny ID. Tym razem wizja sedana. We wnętrzu nie ma kierownicy ani kontrolek. Będą one niepotrzebne, bo autonomiczny system jazdy sam ma zająć się niemal wszystkim. W tej koncepcji VW kierowca jest w najlepszym razie zarządcą. Całą robotę związaną z prowadzeniem wykonuje elektroniczny woźnica. Auto jest duże (ponad 5 metrów długości) i elektryczne. Zasięg około 600 km. Vizzion to czwarty samochód z elektrycznej rodziny I.D. W 2020 r. możemy się spodziewać volkswagena I.D., następnie SUV-a — ID crozza i auta dostawczego ID buzza. Do 2025 r. niemiecki producent chce zaprezentować światu aż 20 w pełni elektrycznych samochodów. Niestety, nie wiadomo jeszcze, kiedy vizzion pojawi się w produkcji, ale szepcze się, że może być to następca modelu phateon. Fot. Marcin Bołtryk

SKODA FABIA

Żadnego innego modelu Polacy nie wybierają tak często jak fabii. W minionym roku niemal 19 tys. razy zarejestrowano nową skodę fabię. Czesi pokazali ten model po lekkiej kuracji odmładzającej. Co nowego? Po raz pierwszy w fabii bedą dostępne światła LED zarówno z przodu, jak z tyłu. W środku odświeżona deska rozdzielcza oraz nowy system infotainment z ekranem o przekątnej 6,5 cala. Gama silnikowa obejmie cztery jednostki o mocy od 60 do 110 KM. Ponadto Skoda chwali się m.in konceptem nowego, małego SUV-a o napędzie hybrydowym (Vision X).

BMW X2

BMW wybrało Genewę na miejsce europejskiej premiery modelu X2.To zupełnie nowy model (choć garściami czerpie z serii 2 i X1). Ma być wyborem dla tych, którym w X1 za ciasno, a w X3 za luźno. X2 wpisuje się dokładnie między te dwa modele. Od pierwszego ma bardziej sportową aparycję, od drugiego mniej „terenowe” aspiracje. Jest dostępny z napędem na jedną (przednią) lub obie osie.

VOLKSWAGEN ID VIZZION

Tego auta na ulicach w 2018 r. raczej nie zobaczymy. To koncept. Kolejny z rodziny ID. Tym razem wizja sedana. We wnętrzu nie ma kierownicy ani kontrolek. Będą one niepotrzebne, bo autonomiczny system jazdy sam ma zająć się niemal wszystkim. W tej koncepcji VW kierowca jest w najlepszym razie zarządcą. Całą robotę związaną z prowadzeniem wykonuje elektroniczny woźnica. Auto jest duże (ponad 5 metrów długości) i elektryczne. Zasięg około 600 km. Vizzion to czwarty samochód z elektrycznej rodziny I.D. W 2020 r. możemy się spodziewać volkswagena I.D., następnie SUV-a — ID crozza i auta dostawczego ID buzza. Do 2025 r. niemiecki producent chce zaprezentować światu aż 20 w pełni elektrycznych samochodów. Niestety, nie wiadomo jeszcze, kiedy vizzion pojawi się w produkcji, ale szepcze się, że może być to następca modelu phateon.

MERCEDES GT AMG SEDAN

Cios w porsche panamera. Mocny. To monstrualne czterodrzwiowe coupe zaprezentowano w trzech wariantach. Dwa z silnikami V8 (GT63 i GT63S) i jedną „fałszóstkę” (GT53) . Flagowy GT63S ma moc niemal 600 KM. To wystarczy, by do 100 km/h przyspieszyć w 3,2 s. Wszystkie wersje wyposażone są w 9-stopniową automatyczną skrzynię biegów i napęd na obie osie „4Matic +”, który jest w stanie przekazać nawet 100 proc. momentu obrotowego na tylną oś. Poza tym to luksusowa limuzyna. Zupełne jak porsche panamera.

TOYOTA AURIS III

To już trzecia generacja aurisa. W 2017 r. Polacy zarejestrowali ponad 10,5 tys. nowych aurisów (oczywiście drugiej generacji). Auris III ma nieco bardziej dynamiczną linię oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem o pojemności dwóch litrów i mocy blisko 170 KM. Co istotne — wraz z debiutem aurisa III Toyota wdraża strategie poszerzenia oferty najważniejszych modeli w Europie o wybór dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy. Dlatego auris będzie również dostępny z układem o mniejszej 122-konnej mocy. Obok nowej odsłony swojego bestsellera Toyota pokazuje odświeżone aygo oraz… wielki powrót do sportu — toyotę suprę (na razie tylko w wersji torowej).

AUDI A6 LIMOUSINE

Nowe (to już ósma generacja) audi A6 urosło i upodobniło się do większego brata — A8. Debiutuje z czterema silnikami. Benzynowy V6 (340 KM) oraz dwa diesle V6 o mocach 231 lub 286 KM. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy diesel o mocy 204 KM. Co istotne — wszystkie silniki A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. Audi twierdzi, że w rzeczywistych warunkach obniża on zużycie o 0,7 litra na 100 km. Oczywiście nie zabraknie systemów znanych z innych modeli, np. A8. Nowe audi A6 do pierwszych kierowców trafi w czerwcu 2018 r. Na polskie ceny wciąż czekamy, na rynku niemieckim cennik otwiera kwota 58 tys. EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Specjalnie dla Polaków (88. Geneva Motor Show)