95% firm uważa, że działania na rzecz ochrony środowiska przynoszą korzyści

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 22-11-2005, 18:43

Działania proekologiczne przynoszą małym i średnim przedsiębiorstwom korzyści - uważa 95 proc. firm, ankietowanych przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Wyniki sondażu wskazują, że jest to o 4 proc. więcej niż w 2004 roku.

Działania proekologiczne przynoszą małym i średnim przedsiębiorstwom korzyści - uważa 95 proc. firm, ankietowanych przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Wyniki sondażu wskazują, że jest to o 4 proc. więcej niż w 2004 roku.

    "W zdecydowanej liczbie przypadków wprowadzone działania proekologiczne przyniosły firmom zyski finansowe lub pozafinansowe" - czytamy w sondażu "Problemy zarządzania środowiskiem w małych i średnich rzedsiębiorstwach" udostępnionym we wtorek PAP przez Fundację. 

    Podobnie jak w roku ubiegłym, również obecnie 71 proc. ankietowanych firm zadeklarowało, że korzysta z pomocy specjalistów z dziedziny ochrony środowiska.

    Z unijnych funduszy pomocowych korzysta w tym roku 19 proc. (o 5 proc. więcej niż w 2004 r.) małych i średnich firm. Niemal wszystkie przedsiębiorstwa (96 proc.), które już korzystały z unijnych pieniędzy, deklarują chęć sięgania po te środki w przyszłości.

    Główne bariery w pozyskiwaniu środków pomocowych, na jakie wskazują respondenci, dotyczą trudności formalnych i proceduralnych w uzyskiwaniu pieniędzy. Połowa firm określa te trudności ogólnie, mówiąc, że "środki są trudno dostępne". Ponad 40 proc. wskazuje na zbyt skomplikowane i zbiurokratyzowane procedury.

    W opinii blisko 43 proc. respondentów, dostępność środków pomocowych dla firm zwiększyła się po przystąpieniu Polski do UE. Przeciwnego zdania jest ok. 6 proc.

    Żadnego związku między przystąpieniem Polski do UE a kwestiami ochrony środowiska nie dostrzega ok. 64 proc. przedsiębiorców. Z 15 do 21 proc. zwiększył się odsetek firm oczekujących poprawy swojej sytuacji w tym zakresie.

    Z sondażu wynika, że podobnie jak w 2004 r., również teraz ok. 86 proc. przedstawicieli firm uważa, że ich przedsiębiorstwo w ogóle nie wywiera negatywnego wpływu na środowisko lub wywiera nieznaczny wpływ.

    Wpływ swoich przedsiębiorstw na środowisko jako "duży i bardzo duży" ocenia 14 proc. respondentów; w 2004 r. było to 12 proc.  Przedsiębiorcy wskazują, że dofinansowanie ze środków UE wykorzystaliby na modernizację zakładu (ok. 65 proc.). Odsetek ten jest identyczny jak w roku ubiegłym. W dalszej kolejności wskazano: innowacje i transfer technologii (ok. 10 proc.) oraz tworzenie nowych miejsc pracy (ok. 7 proc.).

    Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2005 r. wśród 128 małych i średnich przedsiębiorstw.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane