A tramentówki są zastępowane przez żelówki

Wojciech Chmielarz
opublikowano: 20-02-2008, 00:00

Urządzenia bezprzewodowe, drukarki żelowe — oto nowe propozycje producentów.

Urządzenia bezprzewodowe, drukarki żelowe — oto nowe propozycje producentów.

Ogniwo pośrednie — cenowo i jakościowo — między urządzeniami atramentowymi i laserowymi to drukarki żelowe. Różnica polega na rozpuszczalniku. W drukarkach atramentowych jest nim woda, a w technologii żelowej wykorzystuje się specjalną ciecz o gęstszej konsystencji. Nie wnika ona tak łatwo w papier i szybko wysycha. Efekt? Druk jest ładniejszy, trwalszy, mniej się rozmazuje. Te urządzenia przydatne są szczególnie firmom, którym zależy na jakości drukowanych dokumentów, lecz inwestycja w drukarkę laserową im się nie opłaca.

Wiele funkcji

Drukarki żelowe to niejedyne urządzenia mogące zdobyć dużą popularność w najbliższym czasie.

— Przewidujemy, że w 2008 r. utrzyma się wyraźna przewaga urządzeń wielofunkcyjnych nad zwykłymi, jednofunkcyjnymi drukarkami — dodaje Rafał Pawłowski z Epson Polska.

Urządzenia łączące funkcje drukarki, kopiarki i skanera ze względu na oszczędność miejsca mają szansę na dobre zagościć w biurach.

Druk bezprzewodowy

Producenci coraz śmielej wprowadzają na rynek najnowsze drukarki bezprzewodowe, chociażby ze względu na upowszechnienie technologii blutooth czy WiFi i — docenianą przez klientów — wygodę użytkowania.

— Moim zdaniem, najważniejsze trendy to miniaturyzacja urządzeń, zwiększenie ich funkcjonalności oraz możliwość lepszej integracji z aplikacjami klienta — wymienia Robert Bębenek z Canon Polska.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na dążenie producentów drukarek do zmiany profilu — z przedsiębiorstw dostarczających produkty na dostarczające usługi. Co to oznacza? Na przykład szkolenia i pomoc konsultantów pomagających zorganizować procesy związane z drukowaniem i obiegiem dokumentów. Coraz większy nacisk położony zostanie na pomoc i opiekę nad klientem.

Wojciech Chmielarz

w.chmielarz@pb.pl % 022-333-99-35

1-3

proc. Taką część przychodów stanowią koszty druku w przeciętnym przedsiębiorstwie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu