ABC Data ma pomóc Optimusowi urosnąć

Katarzyna Latek
17-07-2007, 00:00

Dawny lider rynku IT zamierza wrócić do czasów świetności. Z pomocą ABC Data chce za trzy lata być wart trzy razy więcej, zakłada nowa strategia.

Za trzy lata spółka ma wrócić na piedestał. Inwestorzy w to uwierzyli.

Dawny lider rynku IT zamierza wrócić do czasów świetności. Z pomocą ABC Data chce za trzy lata być wart trzy razy więcej, zakłada nowa strategia.

Nowy zarząd Optimusa chce, by kapitalizacja spółki wzrosła w trzy laat trzykrotnie w porównaniu z wyceną akcji z 29 czerwca 2007 r. (6,56 zł). Jeśli tak się stanie, ABC Data będzie mogła kupić do 25 proc. akcji Optimusa. Na razie obie firmy podpisały umowę o ścisłej współpracy.

Warunkowe akcje

Jarosław Ołowski, prezes Optimusa, chciałby też, by akcjonariusze zebrali się na WZA i przegłosowali emisję warrantów subskrypcyjnych z myślą o ABC Data. Na podstawie tych warrantów partner w przyszłości mógłby objąć udziały w Optimusie. Data walnego nie została jeszcze wyznaczona.

— Chcemy przekonać inwestorów, by poparli nasze plany — mówi szef Optimusa.

Jednak aby ABC Data mogła objąć akcje Optimusa, muszą zostać zrealizowane cele, jakie stawia przed sobą producent komputerów.

— Chcemy odzyskać pozycję lidera oraz przywrócić Optimusowi pozycję marki numer jeden wśród producentów sprzętu IT. Zamierzamy zbudować silną pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej oraz rozbudować sieć detaliczną — wyjaśnia prezes Optimusa.

Spółka ma też stworzyć swój własny sklep internetowy.

Montaż za dystrybucję

W umowie z ABC Data Optimus zobowiązał się do kupowania komponentów u tego dystrybutora. Będzie też mu przekazywał już złożony sprzęt — notebooki, pecety, serwery, a także elektronikę użytkową (odtwarzacze mp3, urządzenia nawigacyjne). Urządzenia nadal będą montowane w skierniewickiej Zatrze. Optimus zrezygnuje z bezpośredniego dostarczania sprzętu swoim dotychczasowym odbiorcom. Z kolei ABC Data udostępni mu własną sieć sprzedaży oraz internetowy system dystrybucji. Obserwatorzy są za.

— ABC jest wystarczająco silnym partnerem, by pozwolić Optimusowi na odzyskanie pozycji rynkowej — uważa Konrad Księżopolski, analityk DM Millennium.

Jego zdaniem, umowa o współpracy odsuwa od Optimusa widmo kłopotów (w tym upadłości, o którą wnioskował poprzedni zarząd). Według analityka, marka Optimusa nadal jest dobrze rozpoznawalna, nie zmieniły tego ostatnie kłopoty spółki.

— Optimus jest na rynku od dawna i mocno utrwalił się w świadomości klientów — dodaje.

Faktycznie, upadłość raczej przestała grozić Optimusowi. Co prawda, obecny zarząd jeszcze nie wycofał wniosku o upadłość, ale zamierza to zrobić zaraz po przeprowadzeniu emisji.

Już to było

Inwestorom bardzo spodobały się zapowiedzi nowego zarządu. Po tym jak rano spółka opublikowała komunikat o współpracy z ABC Data, jej akcje zaczęły rosnąć.

Przypomnijmy, że pro- ducent komputerów (nie- gdyś największy w Polsce) kilka razy obiecywał restrukturyzację i ogłaszał nowe plany.

Akcjonariusze najwidoczniej mają nadzieję, że to już koniec kłopotów i tym razem nową strategię uda się zrealizować.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / ABC Data ma pomóc Optimusowi urosnąć