ABC Data prowadzi Xiaomi nad Bałtyk

GSU
14-07-2017, 16:11

W II kw. giełdowy dystrybutor IT zwiększył sprzedaż smartfonów z logo Mi o 140 proc.

ABC Data ma powody do zadowolenia ze współpracy z Xiaomi, chińskim producentem elektroniki, a głównie smartfonów. Polska firma jest jedynym oficjalnym przedstawicielem koncernu na naszym rynku. Jak szacuje, po dziewięciu miesiącach budowy kanału sprzedaży w segmencie sklepów specjalizujących się w elektronice i sprzęcie IT, udział w rynku urządzeń z logo Mi zwiększył się do 8-10 proc.  Sprzedaż utrzymuje wysoką dynamikę – w i kwartale wzrosła (k/k) o 135 proc., a w II – o 140 proc.

Smartfon Xiaomi
Zobacz więcej

Smartfon Xiaomi

Bloomberg

To oznacza, że ABC Data osiągnęła cele sprzedażowe szybciej, niż zakładała.

- W pierwszej kolejności skupiliśmy się na wyspecjalizowanych sklepach, aby dotrzeć do  świadomego klienta, interesującego się nowymi technologiami i znającego markę Xiaomi. Dzisiaj jednym z priorytetów jest poszerzenie oferty w kanale operatorskim – mówi Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director.

Już wcześniej giełdowy dystrybutor zapowiedział wejście z chińską marką do kolejnych krajów Eurpy.  Niedawno rozpoczął budowę kanału sprzedaży w krajach bałtyckich, nawiązując współpracę ze skandynawskim operatorem komórkowym Telia, który odpowiada za ponad 40 proc. sprzedaży smartfonów na Litwie. Po uruchomieniu tam sprzedaży, planowanym na najbliższe tygodnie, ABC Data weźmie się za Łotwę i w Estonię. Markę Xiaomi chce wprowadzić także na inne rynki w regionie. 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / ABC Data prowadzi Xiaomi nad Bałtyk