Accenture pomaga papieżowi Franciszkowi

Globalna firma doradcza pochwaliła się, że pracuje z klientem, jakiego do tej pory nie miała. Głowa Stolicy Apostolskiej zabrała się za reformę watykańskich mediów

Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, trochę zapomniany Google+, a nawet WhatsApp. Lista kanałów, dzięki którym jednym ruchem myszki lub palca na ekranie można się podzielić materiałami z Watykanu, nie jest krótka. Papież Franciszek podłączył się do internetu na dobre. Portal Vatican News ma zupełnie nowy wygląd, ale zmieniła się nie tylko szata graficzna. Za kulisami trwa reforma skomplikowanej maszynerii komunikacyjnej. Watykan chce mówić w internecie jednym głosem, a uczy się tego od specjalistów z agencji Accenture Interactive.

TUBA FRANCISZKA:  Portal Vatican News ma na razie na Facebooku zaledwie 3 mln fanów, ale grupę docelową stanowi blisko 1,3 mld członków Kościoła rzymskokatolickiego na świecie. Portal ma kilka wersji językowych: włoską, angielską, francuską, niemiecką, hiszpańską i portugalską.
Zobacz więcej

TUBA FRANCISZKA: Portal Vatican News ma na razie na Facebooku zaledwie 3 mln fanów, ale grupę docelową stanowi blisko 1,3 mld członków Kościoła rzymskokatolickiego na świecie. Portal ma kilka wersji językowych: włoską, angielską, francuską, niemiecką, hiszpańską i portugalską. Fot. ARC

— W zasadzie kształtujemy i przekształcamy sposób, w jaki prowadzą komunikację. Tworzymy jednoczący globalny przekaz — jeden Kościół, jeden papież i jedno przesłanie dla całego świata — tłumaczy Alessandro Diana, szef Accenture Interactive Italy w rozmowie z magazynem „Adweek”.

Firma doradcza zaprojektowała od nowa portal Vatican News, który zaprezentowano tuż przed świętami Bożego Narodzenia. To na razie wersja beta, a więc twórcy zbierają jeszcze informacje na temat ewentualnych błędów i koniecznych poprawek. Szata graficzna utrzymana jest w bieli i czerwieni, natomiast wiadomości prezentowane w formie okien dzielonych według tematyki na działy: papież, Watykan, Kościół, świat. Każdą wiadomość można przesłać dalej, nawet nie wchodząc do jej treści, bo przy każdym okienku są małe ikonki ułatwiające rozprowadzanie informacji w mediach społecznościowych i komunikatorach.

Vatican News jest w zasadzie nowym systemem komunikacji. Accenture zostało zatrudnione przez Watykan kilka miesięcy temu. Do tej pory każdy kanał komunikacyjny Stolicy Apostolskiej był obsługiwany oddzielnie, co oznacza, że działało 60 różnych zespołów odpowiedzialnych za różne kanały medialne w różnych językach. Accenture połączyło wszystkich w jeden multikulturalny i multimedialny zespół redakcyjny. Watykan jeszcze mocniej będzie wykorzystywał media społecznościowe, a przede wszystkim skoordynuje swoje działania w internecie, żeby trafić ze swoim przekazem do wiernych.

— W naszych czasach istnieją lepsze sposoby mówienia do ludzi niż machanie ręką z balkonu papieskiego apartamentu — komentuje zmiany Megan Graham z magazynu „AdAge”.

Wszystkie kanały komunikacyjne Watykanu ma teraz łączyć wspólne logo i jeden przekaz. To samo logo w różnych kolorach będzie wykorzystywane w przypadku Vatican News, Vatican Media i Radio Vaticana. — Rozpoczynamy ostatnią część reformy, o którą zabiega papież Franciszek. Nie każda reforma pochodzi z błędnej przeszłości, ale z teraźniejszości, która wymaga zmiany — przyznał Dario Edoardo Vigano, prefekt Sekretariatu ds. Komunikacji, czyli watykańskiego ministerstwa odpowiedzialnego za obieg informacji o papieżu i Kościele.

Papież rzeczywiście od początku swojego pontyfikatu, czyli od 2013 r., nie boi się wbijać kolejnych kijów w mrowiska i odważnie inicjuje różnego rodzaju reformy — od administracyjnych po doktrynalne. Teraz nadszedł czas na reformę internetowej komunikacji i wizerunku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Accenture pomaga papieżowi Franciszkowi