Action skutecznie pozyskuje sprzedawców

KA
opublikowano: 02-06-2010, 00:00

Mali integratorzy chętnie rozpoczynają handel Actinami Solar. Ale być może wymagania będą bardziej wyśrubowane.

Mali integratorzy chętnie rozpoczynają handel Actinami Solar. Ale być może wymagania będą bardziej wyśrubowane.

Z końcem czerwca 2010 r. spółka Action zweryfikuje program partnerski obejmujący firmy sprzedające serwery Actina Solar. Drugi raz zrobi to na koniec roku. Chce podwyższyć próg kwartalnych obrotów jej serwerami uprawniający do uczestnictwa w programie. Na razie wynosi on 5 tys. zł, co oznacza konieczność sprzedaży w kwartale dwóch najprostszych maszyn. Czy to się zmieni?

— W dużej mierze zależy to od tego, jak wiele nowych firm do końca czerwca zgłosi chęć uzyskania statusu partnera. Przeprowadzimy cykl szkoleń w pięciu miastach i liczymy na pozyskanie kolejnych partnerów. Na wrzesień zaplanowaliśmy przyznanie kolejnych autoryzacji, dlatego pod koniec czerwca chcemy zacząć weryfikację sieci. Jeżeli zbyt wiele firm będzie spełniało próg kwartalnych obrotów, to podniesiemy poprzeczkę , by wyłonić około 80 najskuteczniejszych — mówi Marcin Bogusz z Actiona.

Na początku marca Action miał 40 autoryzowanych partnerów sprzedających serwery Actina Solar. Do końca roku chciał ich mieć 100. Teraz ma około 60.

— Co kwartał przybywa około 20 firm partnerskich. Do końca roku powinniśmy przekroczyć liczbę 100 akredytowanych partnerów — prognozuje Marcin Bogusz.

Spółka chciałaby mieć dystrybutora w każdym powiecie. Ale przyznaje, że może to być trudne, więc firma może postawić na mniejszą sieć, ale aktywniejszych podmiotów.

— Po osiągnięciu liczby 150--200 partnerów zaczynają się między nimi konflikty o lokalny rynek. Chcemy tego uniknąć, dlatego zweryfikujemy, ile firm może osiągnąć kwartalne obroty serwerami na poziomie 7 czy 10 tys. zł i eliminować z programu te, które nie spełnią tego warunku — przyznaje Marcin Bogusz.

Program partnerski Action opiera się na zwolnieniu partnera z kosztów transportu sprzętu, wydłużeniu terminu płatności o 7 dni i tzw. funduszu marketingowym. Ten ostatni to rodzaj dodatkowego rabatu zwrotnego. Współfinansowanie przez producenta akcji reklamowych jest negocjowane odrębnie.

Formą wsparcia oferowaną partnerom jest też pomoc przy realizacji zamówień publicznych. Na każdym etapie przetargu firma partnerska może liczyć na wsparcie inżynierów i specjalistów od procedur przetargowych ze spółki Action.

W 2009 r. Action była największą polską montownią serwerów. W pierwszym półroczu 2010 r. spodziewa się sprzedać 1,5 tys. maszyn, czyli niewiele mniej niż w całym 2009 r. Ale czterech największych polskich dostawców sprzedało w ubiegłym roku mniej więcej tyle serwerów, ile przodujący na rynku Hewlett-Packard sprzedawał kwartalnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane