Adamed bada i kupuje

MAR
opublikowano: 05-01-2010, 00:00

W 2009 r. producent farmaceutyków dowiódł, że kryzys mu niestraszny

W 2009 r. producent farmaceutyków dowiódł, że kryzys mu niestraszny

Podwarszawska spółka Macieja Adamkiewicza nie ma powodów do wstydu. W 2009 r. — zgodnie z zapowiedziami złożonymi na łamach "PB" — rozpoczęła badania nad nowymi molekułami. Na prace nad lekiem onkologicznym Adamed otrzymał 31 mln zł unijnego wsparcia . Jego dokonania znalazły odzwierciedlenie w wynikach rankingu Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, w którym producent znalazł się w pierwszej 20. najbardziej innowacyjnych polskich firm.

Adamed nie zapomina o rynkach zagranicznych. W sierpniu utworzył spółkę w Hiszpanii, co oznacza, że jego produkty są już obecne na 22 rynkach Europy i Azji.

W beczce miodu jest łyżka dziegciu. Spółka wprowadziła na rynek tylko trzy z pięciu zapowiadanych preparatów. Małgorzata Korpusik z zarządu spółki uspokaja, że spóźnione leki pojawią się na rynku w I kw. 2010 r.

Ważnym wydarzeniem w 2009 r. było parafowanie umowy zakupu Polfy Pabianice. Zarząd liczy, że transakcja zrekompensuje niewystarczająco dynamiczny wzrost organiczny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu