Adidas rozgromił piłkarskich rywali

ŁO, Bloomberg
aktualizacja: 12-05-2017, 15:49

Finałowe mecze w najważniejszych rozgrywkach piłkarskich dopiero przed nami, ale już znamy jednego ze zwycięzców.

- Po tym, jak Manchester United i Ajax Amsterdam zapewniły sobie miejsca w finale piłkarskiej Ligi Europy jeden zwycięzca jest już pewny: firma Adidas - stwierdza agencja Bloomberg.  

Paul Pogba z Manchesteru United
Zobacz więcej

Paul Pogba z Manchesteru United

Martin Rickett Press Association Images / FORUM

Niemiecki producent odzieży i sprzętu sportowego jest sponsorem obu klubów, a także finalistów o wiele bardziej prestiżowej Ligi Mistrzów. O najcenniejsze klubowe trofeum zmierzą się Real Madryt i Juventus Turyn.  

To jednak nie wszystkie sukcesy Adidasa w tym sezonie. Logo koncernu jest także widoczne na koszulkach najlepszych zespołów w trzech potężnych rozgrywkach ligowych, czyli w Anglii, Niemczech i Włoszech. Mistrzostwo Bundesligi zapewnił sobie Bayern Monachium, w Premier League po tytuł zmierza Chelsea Londyn, a we włoskiej Serie A najlepszy jest na razie Juventus.

Do tego dochodzi jeszcze hiszpańska La Liga, gdzie o triumf walczą Real Madryt ze stajni Adidasa i FC Barcelona, którą ubiera Nike.  

Najwięksi producenci odzieży sportowej ostro rywalizują o serca klientów związanych z najlepszymi zespołami piłkarskimi w Europie. Nike podpisało w zeszłym roku 15-letni kontrakt o wartości 1,1 mld USD z Chelsea Londyn. Kontrakt tego klubu z Adidasem kończy się w tym roku.  

Zespoły wspierane przez Adidasa są w tym sezonie w dobrej piłkarskiej formie, ale koncern sporo zainwestował. Bloomberg podaje, że niemiecki potentat wydał w zeszłym roku na marketing 2,5 mld EUR. 

Nike na pocieszenie pozostaje fakt, że gwiazdą wieczoru w finale Ligi Mistrzów będzie pewnie Cristiano Ronaldo. Kluby wybierają dostawców koszulek, ale zawodnicy mogą wybierać sobie producentów butów. Napastnik Realu Madryt związany jest z Nike.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Adidas rozgromił piłkarskich rywali