Adshel wyłoży na outdoor 420 mln zł

Radosław Omachel
23-07-2001, 00:00

Adshel wyłoży na outdoor 420 mln zł

Clear Channel Communications, jeden z liderów światowego rynku reklamy zewnętrznej, zamierza zbudować w Polsce system mebli miejskich. Wysokość inwestycji zależy od uzgodnień z władzami poszczególnych miast. W grę wchodzi jednak nawet ponad 100 mln USD (420 mln zł).

Clear Channel Communications ma nowy pomysł na biznes w Polsce. Do tej pory firma była obecna w naszym kraju jako właściciel Plakandy, jednego z liderów rynku outdoorowego. Teraz spółka zależna CCC Adshel, która zajmuje się produkcją i obsługą tzw. miejskich mebli, czyli nośników wykorzystujących do reklamy infrastrukturę miejską (m.in. wiaty przystankowe, kioski), chce zainwestować w Polsce w stworzenie takiego systemu w największych miastach.

— Najważniejszy jest rynek warszawski, ale interesujemy się też Gdańskiem, Krakowem i Wrocławiem. Wstępne rozmowy przeprowadziliśmy z władzami Szczecina — informuje Kalina Janicka, prezes zarządu firmy Plakanda.

— Trudno powiedzieć, jakie nakłady przypadną na poszczególne miasta. We Francji wyposażenie w meble półmilionowego miasta wymaga 10-15 mln USD — tłumaczy Pierre Lasisz, prezes Adshela.

Inwestycje Adshela w Warszawie mają wynieść właśnie około 15 mln USD (około 63 mln zł).

Na razie rozmowy

W czwartek odbyły się rozmowy między władzami stolicy a Adshelem dotyczące parku Ujazdowskiego — w grę wchodzi m.in. budowa toalet, ławek i koszy na śmieci.

— Od tych rozmów zależy, kiedy sprawa ruszy z miejsca. Nam zależy na jak najszybszym porozumieniu. Pierwsze toalety mogą pojawić się już we wrześniu — mówi Kalina Janicka.

Na pewno meble miejskie szybko nie pojawią się w Szczecinie.

— Otrzymaliśmy taką propozycję. Do tej pory nie zapadły konkretne ustalenia, bo zmienił się zarząd miasta — mówi Przemysław Borowiecki, rzecznik zarządu miasta.

Porozumienie miałoby polegać na zgodzie władz na budowę przez Adshela nośników w zamian za prawo do ich eksploatacji, czyli sprzedaży powierzchni reklamowej.

Działalność Adshela będzie w Polsce firmować Plakanda. Obie firmy mają tego samego właściciela, amerykański koncern medialny — Clear Channel Communications. W kwietniu holding wyrażał zainteresowanie przejęciem udziałów w największej firmie polskiego rynku reklamy zewnętrznej — AMS.

Zostaną najlepsi

Inwestycje, które zapowiadają w Polsce spółki holdingu CCC, mogą dziwić — firmy reklamy zewnętrznej notują w pierwszym półroczu ujemny wynik finansowy.

— Będziemy dążyć do redukcji liczby billboardów. Silna oferta mebli miejskich powinna zmniejszyć i tak słabe zainteresowanie tym formatem — prognozuje Pierre Lasisz.

Jego zdaniem, ograniczenie reklamy piwa i papierosów powinno, tak jak na Zachodzie, wpłynąć na wzmocnienie pozycji nośników wysokiej jakości. Na inwestycje stać będzie tylko największych graczy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Omachel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Adshel wyłoży na outdoor 420 mln zł