Agencja gotowa do PPP

[ANP]
opublikowano: 05-03-2012, 00:00

Władze PARP chcą spróbować sił w partnerstwie. To pomogłoby rozwinąć rynek — mówią eksperci.

Nikt nie ma wątpliwości, że realizacja inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) idzie jak po grudzie. Eksperci są zgodni, że rynkowi pomógłby pilotażowy projekt administracji centralnej.

W 2011 r. taki scenariusz promował Rafał Baniak, ówczesny wiceminister gospodarki. Niewykluczone, że taka inicjatywa przypadnie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

— Chciałabym spróbować zrealizować projekt w PPP — mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP. Mogłaby to być np. budowa siedziby agencji.

— Byłby to świetny przykład do naśladowania, pochodzący od instytucji systemowo promującej stosowanie PPP — mówi Irena Herbst, prezes Fundacji Centrum PPP.

— To nie jest wykluczone. Na razie nie mamy takiej możliwości, bo nie posiadamy majątku, który byłby naszym wkładem w inwestycję — mówi Bożena Lublińska-Kasprzak. Inna opcja zakłada wykorzystanie formuły partnerstwa w małych projektach badawczych. Zdaniem Tomasza Korczyńskiego, adwokata w kancelarii Wierzbowski Eversheds, brakuje zrealizowanych z sukcesem projektów w PPP, szczególnie na szczeblu centralnym.

— Wydaje się, iż ewentualna realizacja przez PARP przedsięwzięcia w formule PPP byłaby dobrym przykładem dla rynku. Szczególnie iż agencja postrzegana jest jako podmiot propagujący tę formę inwestycji. Za teorią poszłaby więc praktyka i realny projekt, co było by dobrym kierunkowskazem dla innych — mówi Tomasz Korczyński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [ANP]

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu