Agora: 23 lutego ukaże się ostatni numer "Nowego Dnia"

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 22-02-2006, 11:14

Zarząd Agory podjął decyzję o zaprzestaniu wydawania "Nowego Dnia" - poinformowało we wtorek biuro prasowe Agory. Ostatni numer dziennika ukaże się w czwartek 23 lutego.

Zarząd Agory podjął decyzję o zaprzestaniu wydawania "Nowego Dnia" - poinformowało we wtorek biuro prasowe Agory. Ostatni numer dziennika ukaże się w czwartek 23 lutego. Giełdowa spółka podała w komunikacie, że odwrócenie negatywnych tendencji i osiągnięcie docelowego poziomu sprzedaży „Nowego Dnia” nie jest możliwe, a ponoszenie dalszych wydatków nie leżałoby w interesie jej i akcjonariuszy.

We wtorkowym komunikacie Agora poinformowała, że nie udało się osiągnąć zakładanych celów dotyczących sprzedaży. „Nowy Dzień” ukazuje się od 14 listopada. Zgodnie z założeniami, by osiągnąć rentowność, średnia sprzedaż dziennika powinna wynosić 250 tys. egzemplarzy. Tymczasem do końca 2005 r. sprzedaż wynosiła średnio 190 tys. Strata operacyjna wyniosła 27,3 mln zł. W grudniu ub.r. ZKDP średnia sprzedaż ”Nowego Dnia” wyniosła 177,8 tys. egz.

Rok 2006 przyniósł dalsze pogłębienie tego trendu, mimo dokonywanych zmian redakcyjnych i nowych akcji promocyjnych. Jak podał Presserwis, zespół ”Nowego Dnia” o decyzji zarządu dowiedział się wczoraj wieczorem od wiceprezesa Agory Zbigniewa Bąka. Dziennikarze usłyszeli, że powodem decyzji była słaba sprzedaż tytułu, która w styczniu poniżej 100 tys. egz. Bąk dodał, że wszystkie osoby zatrudnione w dzienniku otrzymają odprawy w wysokości trzymiesięcznej pensji, także te, które nie miały takiego zapisu w umowie o pracę. Część zespołu ma dostać propozycję pracy w innych tytułach Agory.

- Niestety, mimo stworzenia zespołu składającego się z wspaniałych i utalentowanych osób, zarówno po stronie redakcyjnej, jak i wydawniczej, mimo ciężkiej pracy i zaangażowania tego zespołu oraz przeznaczenia znacznych środków na działalność promocyjną, nie udało się osiągnąć zakładanych celów - podano w komunikacie. Wskazano jednocześnie na powodzenie wielu przedsięwzięć wydawniczych m.in. "Metra" i "Avanti"

Problemem dla Agory może być przerwanie toczących się konkursów czytelniczych. W miniony weekend ”Nowy Dzień” rozpoczął kolejną loterię zaplanowaną na trzy tygodnie, wspartą kampanią w telewizji, radiu i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Może to rodzić roszczenia zawiedzionych czytelników.

- Nie jesteśmy w stanie uniknąć wielu negatywnych skutków związanych z decyzją o zaprzestaniu wydawania „Nowego Dnia”, ale postaramy się ograniczyć te z nich, które dotyczą pracowników - napisano w komunikacie spółki.

Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje m.in. dwie codzienne gazety - "Gazetę Wyborczą" i bezpłatne "Metro".

Nic nie zapowiadało, że Agora tak szybko zaprzestanie wydawania „Nowego Dnia” . Jeszcze 16 lutego, na konferencji prasowej, podczas której Agora ogłosiła wyniki za rok 2005, zarząd spółki zapewnił, że na promocję tego tytułu w tym roku zaplanowano wydatki 35-45 mln zł. Z wypowiedzi Wandy Rapaczyńskiej wynikało jednak, że spółka skupi się na obronie pozycji „Gazety Wyborczej”.

Jedną z możliwości rozwoju Agory są też zakupy istniejących tytułów. Agora jeszcze w grudniu ubiegłego roku informowała zarząd norweskiego konglomeratu Orkla, że jest zainteresowana zakupem polskiej części grupy medialnej Orkla Media, będącej m.in. współwłaścicielem dziennika "Rzeczpospolita". Zarząd Orkli ma do końca marca opracować koncepcję przyszłości Orkli Media.

DA, (PAP, PRESSERWIS)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane