Agora miała do 17,6 mln zł zysku netto w IV kw. 2006 - analitycy

opublikowano: 09-02-2007, 16:10

Spółka medialna Agora mogła w IV kw. 2006 roku zanotować od zerowego wyniku netto do 17,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy konsensusie na poziomie 11,5 mln zł zysku wobec 8,5 mln zł zysku netto w analogicznym okresie 2005 roku, prognozują analitycy.

Spółka medialna Agora mogła w IV kw. 2006 roku zanotować od zerowego wyniku netto do 17,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy konsensusie na poziomie 11,5 mln zł zysku wobec 8,5 mln zł zysku netto w analogicznym okresie 2005 roku, prognozują analitycy.

Agora opublikuje wyniki za IV kwartał we wtorek, 20 lutego.

Analitycy z pięciu domów maklerskich uwzględnionych w prognozie szacują, że przychody grupy w ostatnim kwartale zeszłego roku wyniosły 295,0-317,1 mln zł, przy średniej na poziomie 305,2 mln zł wobec 329,2 mln zł w analogicznym okresie 2005 roku.

W ocenie analityków, w czwartym kwartale 2005 roku Agora mogła osiągnąć od 2 mln zł straty netto do 22 mln zł zysku netto (konsensus na poziomie 14,8 mln zł zysku) w porównaniu do 12,3 mln zł zysku operacyjnego rok wcześniej.

"Będą to słabe wyniki, ale będzie duża dynamika rok do roku z powodu niskiej bazy związanej z kosztami ‘Nowego Dnia'. Gdyby sprawdziły się moje prognozy, oznaczałoby to wzrost zysku netto i zysku operacyjnego o 70%" - powiedział Sobiesław Pająk, analityk CDM Pekao SA.

Według analityków DI BRE Banku IV kwartał powinien być dla Agory zdecydowanie lepszy niż poprzednie trzy miesiące dzięki ożywieniu na rynku reklamowym..

"Zakładamy, że w końcówce roku branże, które rozczarowały w trzech kwartałach, tj. telekomunikacja czy motoryzacja, zwiększyły wydatki reklamowe, co pozytywnie odbiło się na wpływach reklamowych ‘Gazety' (+5,3%)" - napisali analitycy DI BRE.

"Skonsolidowana sprzedaż Agory będzie niższa niż przed rokiem, ze względu na niższe wpływy ze sprzedaży egzemplarzowej Gazety (-24 mln zł) oraz niższą sprzedaż segmentu książkowego (-14 mln zł). W przypadku pozostałych obszarów oczekujemy wzrostu przychodów na poziomie: czasopisma +6%, AMS +15%, radio +7%" - czytamy w raporcie. (ISB)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane