Agora myśli o akwizycji i będzie realizować kolejne nowe projekty

Internet Securities
opublikowano: 14-02-2005, 13:15

Zarząd Agory SA zakończył prace nad nową strategią, jednak nie będzie ujawniać jej szczegółów, powiedział w poniedziałek wiceprezes spółki Zbigniew Bąk. Na rynku pojawi się jednak znacznie więcej projektów niż w ubiegłym roku, które mają przynieść spółce wyższe przychody. „Strategia jest gotowa, jednak szczegóły nie będą ujawnione.

Zarząd Agory SA zakończył prace nad nową strategią, jednak nie będzie ujawniać jej szczegółów, powiedział w poniedziałek wiceprezes spółki Zbigniew Bąk. Na rynku pojawi się jednak znacznie więcej projektów niż w ubiegłym roku, które mają przynieść spółce wyższe przychody. „Strategia jest gotowa, jednak szczegóły nie będą ujawnione. Jakiś nowy projekt dopiero wtedy zobaczy światło, jak już będzie w realizacji” – powiedział dziennikarzom Bąk.

Według Bąka, w tym roku nowych projektów będzie więcej niż w ubiegłym, co wpłynie na wzrost przychodów.

Zarząd spółki ujawnił, że do końca 2004 roku przychody ze sprzedaży książek wyniosły 58,5 mln zł, a sam projekt osiągnął rentowność. Agora planuje w tym roku m.in. rozszerzenie zasięgu bezpłatnej gazety „Metro” do 10 miast w Polsce, a także inne projekty marketingowe związane z „Gazetą Wyborczą”.

Prezes spółki Wanda Rapaczyńska podkreśliła, że Polska jest kluczowym rynkiem w dalszym rozwoju Agory.

„W naszej strategii przewidujemy wzrost organiczny i akwizycje. W przypadku akwizycji to przede wszystkim mamy na myśli rynek krajowy, a dopiero później region” – powiedziała Rapaczyńska.

Dodała, że ewentualne akwizycje zagraniczne jeśli nastąpią to będą bardzo selektywne.

„W Polsce możemy rozpatrywać wejście w nowe segmenty medialne, bo znamy rynek. Natomiast za granicą tylko w takie segmenty na których się znamy najlepiej” – wyjaśniał dziennikarzom Bąk.

Według niego spółka nie zarzuciła pomysłu zakupu aktywów telewizyjnych.

„Problem polega na tym, że rynek ten dobrze się rozwija i właściwie nikt teraz nie myśli o sprzedaży takich aktywów. Z kolei nie bardzo możemy rozpocząć budowy telewizji od podstaw, gdyż w tej chwili Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji brakuje częstotliwości, które mogłaby komuś nowemu przyznać” – powiedział Bąk.

Według szacunków grupy całkowite realne wydatki na reklamę w 2005 roku wzrosną o około 10%. Najszybszy wzrost zanotuje telewizja (11%), która umocni swój udział w rynku. Wydatki w prasie mają zwiększyć się o około 8%, z czego dzienniki zanotują wzrost o niemal 9%.

„Chcielibyśmy rosnąć nie wolniej niż rynek. Jednak dla Gazety Wyborczej będzie to bardzo trudne ze względu na konkurencję” – powiedział Bąk.

RADIO POZOSTANIE

Rapaczyńska zapewnia, że „na razie zarząd nie myśli o sprzedaży aktywów radiowych”.

„Radiostacje powoli realizują swoje cele. Teraz postawiliśmy przed nimi kolejny, czyli osiągnięcie w tym roku rentowności. Uważamy, że przy rosnącym rynku reklamy radiowej są one wstanie wypełnić to zobowiązanie” – powiedziała prezes Agory.

Agora przedstawiła także swoją politykę dywidendową, która przewiduje, że spółka będzie corocznie proponowała akcjonariuszom wypłatę dywidendy w wysokości ok. 0,5 zł na akcję, co oznacza ok. 1-procentową stopę dywidendy.

„Jest to minimalny poziom, który zamierzamy rekomendować, Jeżeli w jakiś latach nie będzie się nic działo i nie będziemy przeprowadzać jakiś inwestycji to będziemy rekomendować o dodatkowy zwrot nadwyżki wolnych środków akcjonariuszom poprzez nabywanie własnych akcji w celu ich umorzenia” – powiedział wiceprezes.

Grupa Agory SA miała 38,08 mln zł zysku netto w IV kw. 2004 roku wobec 0,18 mln zł straty rok wcześniej, według Polskich Standardów Rachunkowości (PSR). Przychody grupy medialnej wyniosły 277,59 mln zł wobec 233,59 mln zł rok wcześniej.

Narastająco po czterech kwartałach 2004 roku grupa Agory miała 66,32 mln zł zysku wobec 2,12 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1001,09 mln zł wobec 853,51 mln zł.

Według Rapaczyńskiej dobre wyniki grupy osiągnięte w 2004 roku są zasługą także przeprowadzoną restrukturyzacją, która zwiększyła efektywność i przyniosła oszczędności w kwocie 40 mln zł. „Środki te są reinwestowane przez spółkę między innymi w uruchamianie nowych projektów czy promocję gazety” – dodała. (ISB)

mik/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane