Agora nadal chce osiągnąć próg rentowności ‘Nowego Dnia’ w 2008 r.

Internet Securities
16-02-2006, 13:14

Spółka medialna Agora podtrzymuje plan osiągnięcia punktu „break even” w sprzedaży dziennika „Nowy Dzień” w roku 2008, nie zmienia też planów osiągnięcia sprzedaży na poziomie 250 tys. egzemplarzy, powiedział w czwartek wiceprezes zarządu Agory Zbigniew Bąk.

Spółka medialna Agora podtrzymuje plan osiągnięcia punktu „break even” w sprzedaży dziennika „Nowy Dzień” w roku 2008, nie zmienia też planów osiągnięcia sprzedaży na poziomie 250 tys. egzemplarzy, powiedział w czwartek wiceprezes zarządu Agory Zbigniew Bąk.

„Podtrzymujemy, że w 2008 roku chcemy osiągnąć break-even ‘Nowego Dnia’. Jednocześnie nie zmieniamy planów osiągnięcia poziomu 250 tys. sprzedaży” – powiedział Bąk podczas konferencji prasowej.

Agora podała w czwartek, że średnia dzienna sprzedaż dziennika „Nowy Dzień” wyniosła w okresie od 14 listopada (debiut) do końca grudnia 2005 roku 190 tys. egzemplarzy. Strata operacyjna dziennika w tym okresie wyniosła 27,3 mln zł.

„Myślimy o większej wyrazistości pisma, ale na pewno nie będzie to ‘styl niemiecki’” – powiedział też Bąk.

„W ‘Nowy Dniu’ zachodzą zmiany wewnątrz dziennika, o których na razie nie chcemy mówić” – dodał.

Wiceprezes podkreślił również, że w 2006 roku Agora nie wyda więcej niż 45 mln zł na marketing „Nowego Dnia”.

„W 2006 roku na marketing ‘Nowego Dnia’ nie wydamy więcej niż 45 mln zł – powiedział Bąk.

W strategii marketingowej dla pisma Agora zakładała wydatki marketingowe rzędu 35-45 mln zł na 2006 rok.

Według opublikowanego w czwartek raportu za czwarty kwartał ub. roku, w całym 2005 roku Agora – wydawca „Gazety Wyborczej” – miała 126,71 mln zł zysku wobec 67,32 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1.202,14 mln zł wobec 1.001,09 mln zł. (ISB)

dag/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Agora nadal chce osiągnąć próg rentowności ‘Nowego Dnia’ w 2008 r.