Czytasz dzięki

Agora oczekuje mniejszego wzrostu przychodów w II półroczu

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-08-2005, 10:09

Agora SA oczekuje, że przychody grupy wzrosną w II poł. 2005 roku wolniej niż w I połowie roku, kiedy zwiększyły się o 30% w ujęciu rocznym do 616 mln zł, powiedział w czwartek wiceprezes spółki Zbigniew Bąk. Agora podtrzymała także prognozę wzrostu rynku reklamy o 10% w całym 2005 roku, po wzroście o tyleż w I poł. br.

Agora SA oczekuje, że przychody grupy wzrosną w II poł. 2005 roku wolniej niż w I połowie roku, kiedy zwiększyły się o 30% w ujęciu rocznym do 616 mln zł, powiedział w czwartek wiceprezes spółki Zbigniew Bąk. Agora podtrzymała także prognozę wzrostu rynku reklamy o 10% w całym 2005 roku, po wzroście o tyleż w I poł. br.

„Wysoka stopa wzrostu przychodów w pierwszym półroczu 2005 r. wynika również z niskiej bazy, ponieważ specjalne projekty wydawnicze wprowadziliśmy w czerwcu 2004 r. Dlatego nie należy oczekiwać utrzymania tak wysokiej dynamiki w drugiej połowie 2005 r.” – powiedział Bąk, cytowany w komentarzu spółki do wyników za drugi kwartał br.

Agora zwraca uwagę na trwający wzrost wydatków na reklamę: o 8% r/r w drugim kwartale i o 10% r/r w całym pierwszym półroczu 2005 roku.

„Obniżenie dynamiki wzrostu rynku reklamy w drugim kwartale 2005 r. w stosunku do pierwszego kwartału 2005 r. wynika ze słabego przyrostu wpływów telewizji (około 4%). Niższe wpływy telewizji to w dużej mierze efekt ponad tygodniowej przerwy w emisji reklam podczas tygodnia żałoby po śmierci Jana Pawła II” – tłumaczy Agora.

Zdaniem spółki, coraz lepsze dane makroekonomiczne dobrze rokują rynkowi reklamowemu.

„Należy jednak pamiętać, że rynek reklamy reaguje z kilkumiesięcznym opóźnieniem w stosunku do PKB. Mając na uwadze powyższe, Grupa podtrzymuje swoje szacunki dotyczące wzrostu całego rynku reklamy w Polsce w 2005 r.” – czytamy w komentarzu do wyników. (ISB)

tom/maza

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane