Czytasz dzięki

Agora oczekuje mniejszego wzrostu przychodów w II półroczu

Internet Securities
opublikowano: 04-08-2005, 10:10

Agora SA oczekuje, że przychody grupy będą rosły w II poł. 2005 roku wolniej niż w I połowie roku, kiedy zwiększyły się o 30% w ujęciu rocznym do 616 mln zł, powiedział agencji ISB wiceprezes spółki Zbigniew Bąk. Agora podtrzymała także prognozę wzrostu rynku reklamy o 10% w całym 2005 roku, po wzroście o tyleż w I poł. br.

Agora SA oczekuje, że przychody grupy będą rosły w II poł. 2005 roku wolniej niż w I połowie roku, kiedy zwiększyły się o 30% w ujęciu rocznym do 616 mln zł, powiedział agencji ISB wiceprezes spółki Zbigniew Bąk. Agora podtrzymała także prognozę wzrostu rynku reklamy o 10% w całym 2005 roku, po wzroście o tyleż w I poł. br.

„Tak wysoki wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2005 r. wynikał m. in. z niskiej bazy, ponieważ specjalne projekty wydawnicze wprowadziliśmy w czerwcu 2004 r. Dlatego nie należy oczekiwać utrzymania tak wysokiej dynamiki w drugiej połowie 2005 r.” – powiedział Bąk w telefonicznym wywiadzie dla agencji ISB.

Dodał, że nie bez znaczenia dla wydatków reklamowych w drugim kwartale miała śmierć papieża Jana Pawła II.

„Sytuacja ta spowodowała przesunięcie części budżetów reklamowych, które nie zmieściły się w telewizji do gazet. W związku z tym dzienniki ogólnopolskie zanotowały wzrost o 29%” – powiedział.

Wiceprezes nie chciał ujawnić, jak duże przychody przyniósł projekt specjalny związany z wydawaniem encyklopedii.

„Zdecydowanie mogę tylko powiedzieć, że encyklopedia, i nie jest to tylko nasze doświadczenie, ale również innych zagranicznych kolegów wydawców, że jest ona najlepszym projektem pod względem skali, przychodów i zyskowności” – dodał Bąk.

Zdaniem spółki, coraz lepsze dane makroekonomiczne dobrze rokują rynkowi reklamowemu.

„Należy jednak pamiętać, że rynek reklamy reaguje z kilkumiesięcznym opóźnieniem w stosunku do PKB. Mając na uwadze powyższe, Grupa podtrzymuje swoje szacunki dotyczące wzrostu o 10% całego rynku reklamy w Polsce w 2005 r.” – powiedział Bąk.

„Uważamy, że rynek telewizyjny i czasopisma będą rosły wolniej niż na początku roku się spodziewaliśmy, natomiast radio i dzienniki szybciej” – dodał wiceprezes.

NOWE PROJEKTY

Na rynku pojawiły się informacje, że Agora jest zainteresowana kupnem udziałów w spółce wydającej tabloid „Super Express”, a także wydawaniem na rynek ogólnopolski nowego dziennika.

„Odnośnie nowych projektów nie potwierdzamy, ani nie zaprzeczamy. Jeżeli nie komentujemy, to nie znaczy, że to robimy, ale może oznaczać, że robimy albo nie robimy czegoś” – powiedział Bąk.

Wiceprezes zaznaczył, że w drugim kwartale średnia liczba sprzedawanych egzemplarzy „Gazety Wyborczej” wzrosła o 6,7% do 496 tys. „Gazeta ‘Fakt’ zanotowała wzrost o 1% do 528 tys. i ta różnica pomiędzy ‘Gazetą Wyborczą’ istotnie się zmniejszyła” – dodał Bąk.

Bąk zapowiedział, że projekty specjalne będą się pojawiać również w drugim półroczu.

„Jest dział, który na bieżąco zajmuje się organizowaniem takich projektów. Jednak zawsze to musi być jakieś zaskoczenie dla rynku i dla konkurencji, więc nie możemy mówić o konkretnych projektach. Możemy powiedzieć, że są planowane kolejne projekty, jednak ciężko będzie spowodować, by było one o tak dużej skali, jak encyklopedia” – powiedział Bąk.

Agora miała 49,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej w drugim kwartale 2005 roku wobec 21,1 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 325,3 mln zł wobec 264,8 mln zł rok wcześniej. (ISB)

mik/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane