Agora: Rezerwa na koszty związane z zamknięciem "Nowego Dnia" w I kwartale

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 22-02-2006, 20:26

Agora utworzy w pierwszym kwartale rezerwę na koszty związane z zamykanym dziennikiem "Nowy Dzień", które będą ponoszone po zakończeniu pierwszych trzech miesięcy tego roku, aby nie obciążały wyników w kolejnych kwartałach - poinformował w środę PAP wiceprezes Agory Zbigniew Bąk.

Agora utworzy w pierwszym kwartale rezerwę na koszty związane z zamykanym dziennikiem "Nowy Dzień", które będą ponoszone po zakończeniu pierwszych trzech miesięcy tego roku, aby nie obciążały wyników w kolejnych kwartałach - poinformował w środę PAP wiceprezes Agory Zbigniew Bąk.

"Na wszystkie koszty związane z +Nowym Dniem+, które będą ponoszone po zakończeniu I kwartału zostanie zawiązana stosowna rezerwa. W związku z tym wejdą one w koszty I kwartału i nie powinny wpływać na wyniki kolejnych kwartałów 2006 roku" - powiedział Bąk.

Agora poinformowała we wtorek wieczorem, że zakończy wydawanie dziennika "Nowy Dzień" ze względu na zbyt niską sprzedaż. Ostatni numer gazety ukaże się w czwartek 23 lutego. 

Jak poinformowała w środę podczas telekonferencji z analitykami, prezes Agory Wanda Rapaczyńska, Agora może zwiększyć w tym roku wydatki na promocję "Gazety Wyborczej" o 15-25 proc. z około 60 mln zł przeznaczanych dotychczas rocznie. Firma planuje wzrost nakładów, by bronić pozycji dziennika na rynku gazet opiniotwórczych, na którym mają przybyć dwa tytuły.

W 2005 r. całkowite koszty działań promocyjnych i marketingowych w grupie Agory wyniosły 158 mln zł i stanowiły ok. 13 proc. sprzedaży Grupy. W samym IV kwartale 2005 r. koszty promocji i marketingu wyniosły 62 mln zł, z czego 24 mln zł zostało przeznaczonych na start dziennika "Nowy Dzień".

Na rynku gazet opiniotwórczych mają się pojawić w tym roku dwa tytuły, dziennik wydawany przez Axel Springer i wydawany przez Michała Sołowowa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane