Agora: rynek reklamy w dziennikach w 2007 r. wzrośnie o ok. 3 proc.

opublikowano: 20-02-2007, 09:33

Całkowite wydatki na reklamę w Polsce wzrosną w 2007 roku o około 10 proc., a sam rynek reklamy w dziennikach krajowych i lokalnych może wzrosnąć o około 3 proc. - prognozuje Agora.

Całkowite wydatki na reklamę w Polsce wzrosną w 2007 roku o około 10 proc., a sam rynek reklamy w dziennikach krajowych i lokalnych może wzrosnąć o około 3 proc. - prognozuje Agora.

"Spółka zakłada, że najszybciej rozwijającym się segmentem rynku w 2007 r. będzie internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną w stosunku do roku ubiegłego o około 40 proc. Tym samym, udział internetu w całkowitych wydatkach na reklamę zwiększy się do około 5 proc." - podała spółka w opublikowanym we wtorek raporcie kwartalnym.

Agora ocenia też, że trendy na rynku reklamy oraz jego struktura nie ulegną zmianie i podobnie jak w 2006 roku najważniejszym i największym beneficjentem wzrostu gospodarczego i dobrej koniunktury reklamowej będzie telewizja.

Według spółki, w 2007 roku wydatki na reklamę w telewizji wzrosną o 0,3 mld zł, czyli o 11 proc. wobec 2006 roku i zwyżka ta będzie wynikała po części ze zmian struktury sprzedaży reklam, a także realnych podwyżek cen reklam.

"Ze względu na bardzo silną konkurencję cenową ze strony telewizji, której efekty znalazły już odzwierciedlenie we wpływach dzienników w 2006 r., spółka szacuje, że ten trend utrzyma się również w tym roku. W opinii Agory w 2007 r. rynek reklam w dziennikach krajowych i lokalnych wzrośnie około 3 proc." - podała Agora.

Z kolei wydatki na reklamę zewnętrzną i radiową będą wyższe o około 10 proc., prognozuje Agora.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane