Agora: Rynek reklamy zewnętrznej będzie rósł szybciej

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 12-05-2005, 12:32

Agora podwyższyła prognozę wydatków na reklamę zewnętrzną w 2005 roku do ponad 12 proc. z zakładanych wcześniej ponad 7 proc. Firma nie wyklucza podwyższenia prognozy po II kwartale. "Mając na uwadze znacznie lepszy niż oczekiwano wzrost wydatków na reklamę zewnętrzną w pierwszym kwartale 2005 r., Grupa szacuje, że dynamika wzrostu tego segmentu w 2005 r.

Agora podwyższyła prognozę wydatków na reklamę zewnętrzną w 2005 roku do ponad 12 proc. z zakładanych wcześniej ponad 7 proc. Firma nie wyklucza podwyższenia prognozy po II kwartale. "Mając na uwadze znacznie lepszy niż oczekiwano wzrost wydatków na reklamę zewnętrzną w pierwszym kwartale 2005 r., Grupa szacuje, że dynamika wzrostu tego segmentu w 2005 r. będzie lepsza niż oczekiwano i może przekroczyć 12 proc." - podała Agora w komentarzu do wyników.

Agora zwraca jednak uwagę na fakt, że "rynek reklamy w Polsce jest stosunkowo płytki, a jego dynamika może się zmienić z powodu zachowań zaledwie kilku dużych reklamodawców."

"Pojawiły się już oficjalne zapowiedzi jednego z operatorów telekomunikacyjnych o zmianie marki. W takiej sytuacji spółka nie wyklucza zmiany szacunków dotyczących rozwoju rynku reklamy w 2005 r. po drugim kwartale br." - dodano w komunikacie.

W połowie kwietnia Centertel, operator sieci Idea, zawarł umowę z Orange Brand Services, dzięki której będzie mógł świadczyć usługi pod marką Orange.

Agora poinformowała, że w pierwszym kwartale dynamicznie rosły wydatki na reklamę w telewizji (wzrost o 12 proc.) i w dziennikach (11 proc.). Natomiast wzrost wpływów reklamowych magazynów był zgodny z oczekiwaniami i wyniósł 8 proc.

Przez pierwsze trzy miesiące tego roku o 11 proc. zwiększyły się wydatki na reklamę radiową, a najszybciej rosły wydatki na reklamę w radiostacjach lokalnych.

Agora, która ma 27 lokalnych stacji radiowych, jest zainteresowana współpracą z radiem ogólnopolskim.

Na pytanie, czy współpraca z rozgłośnią ogólnopolską mogłaby się przerodzić w powiązania kapitałowe, prezes spółki Wanda Rapaczyńska powiedziała: "Uważamy, że byłoby bardzo sensowne z punktu biznesowego połączenie działalności ogólnopolskiej z lokalną. Czy to jest praktycznie możliwe, tego nie wiem".

Prezes nie ujawniła, czy Agora prowadzi negocjacje w tej sprawie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane