Agora spodziewa się wyższego wzrostu rynku reklamy w 2005 r.

Internet Securities
opublikowano: 04-11-2005, 11:26

Spółka medialna Agora SA podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2005 rok o 2-3 pkt proc. wobec oczekiwanych wcześniej 10-11%, powiedziała prezes spółki Wanda Rapaczyńska w telefonicznym wywiadzie dla agencji ISB.

Spółka medialna Agora SA podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2005 rok o 2-3 pkt proc. wobec oczekiwanych wcześniej 10-11%, powiedziała prezes spółki Wanda Rapaczyńska w telefonicznym wywiadzie dla agencji ISB.

„Ze względu na lepsze niż oczekiwano wydatki na reklamę w trzecim kwartale 2005 roku (także na kampanię wyborczą) oraz dobre perspektywy na czwarty kwartał, szacujemy, że całkowity wzrost wydatków na reklamę w 2005 roku może być o 2-3 pkt procentowe wyższy niż wcześniej zakładane 10-11%” – powiedziała ISB Rapaczyńska.

Według Agory, rynek reklamy w trzecim kwartale wzrósł o 16%. Najszybciej rosły wydatki w segmentach reklamy zewnętrznej (31%) i telewizji (17%), które najbardziej skorzystały na reklamach komitetów wyborczych. „Według naszych szacunków budżety partii na kampanię wyborczą wyniosły 50 mln zł, z czego 50% przeszło do telewizji, a reszta – na pozostałe media” – dodała prezes.

NOWY DZIENNIK

Spółka szacuje, że koszty związane z wprowadzeniem nowego dziennika obciążą wyniki grupy w czwartym kwartale. W trzecim kwartale całkowite koszty działań promocyjnych i marketingowych w grupie wyniosły 29,8 mln zł (w trzech kwartałach br. – 96 mln zł) i stanowiły około 12% sprzedaży grupy (w I-III kw. – 11%).

„Jesteśmy przygotowani, że te koszty będą wyższe niż w tym okresie. Szczegóły jednak podamy w dniu debiutu nowego dziennika” – powiedziała Rapaczyńska.

Prezes nie zaprzeczyła ani nie potwierdziła nieoficjalnych informacji mediów, że dniem debiutu nowego dziennika ma być 14 listopada.

SEKTOR RADIOWY

Agora jest w trakcie realizowania strategii w segmencie radiowym i przeprowadzenia restrukturyzacji.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

„Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się, byśmy wprowadzili zarządzanie poprzez marki w tym segmencie. Jeżeli to będzie dobrze działać i przyniesie efekty, to pomyślimy o poszerzeniu tego projektu” – powiedziała Rapaczyńska.

Dodała, że po 6-9 miesiącach powinny być już dobrze widoczne pierwsze efekty tych działań.

Według niej, konsolidacja stacji radiowych powinna potrwać jeszcze przez większą część przyszłego roku.

„Skupianie radiostacji w jednej naszej spółce-córce wymaga otrzymania wiele zgód od KRRiT, stąd trudno ocenić, jak długo to może potrwać” – dodała prezes.

KOLEKCJE „GAZETY WYBORCZEJ”

Całkowite przychody ze sprzedaży kolekcji wydawniczych Agory w pierwszych trzech kwartałach 2005 roku wyniosły 127,2 mln zł. Zysk operacyjny przedsięwzięcia w tym samym okresie wyniósł 14,2 mln zł. W okresie styczeń-wrzesień 2005 roku Agora sprzedała łącznie 6,2 mln egzemplarzy książek.

„Z naszych obecnych projektów wydawniczych mogę tylko tyle powiedzieć, że przewodniki sprzedają się powyżej naszych oczekiwań” – powiedziała Rapaczyńska.

Agora miała 25,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej w trzecim kwartale 2005 roku wobec 16,46 mln zł zysku rok wcześniej. Średnia prognoz analityków wynosiła 17,92 mln zł, a ich oczekiwania wahały się od 9,0 mln zł do 31,1 mln zł.

Po trzech kwartałach 2005 roku grupa miała 116,44 mln zł zysku wobec 28,24 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 872,88 mln zł wobec 723,50 mln zł. (ISB)

Marek Knitter

mik/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane