Czytasz dzięki

Agora: Wydatki na reklamę outdoor wzrosną o 15 proc., w gazetach i radiu o ponad 10 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-08-2005, 15:15

Wydatki na reklamę zewnętrzną mogą w 2005 wzrosnąć do 15 proc., a w radiu i dziennikach ponad 10 proc. - poinformował PAP wiceprezes Agory Zbigniew Bąk. Wcześniej Agora prognozowała, że wydatki na reklamę w outdoorze wzrosną o ponad 12 proc., w dziennikach ponad 9 proc., a w radiu ponad 7 proc.

Wydatki na reklamę zewnętrzną mogą w 2005 wzrosnąć do 15 proc., a w radiu i dziennikach ponad 10 proc. - poinformował PAP wiceprezes Agory Zbigniew Bąk. Wcześniej Agora prognozowała, że wydatki na reklamę w outdoorze wzrosną o ponad 12 proc., w dziennikach ponad 9 proc., a w radiu ponad 7 proc. 

W drugim kwartale najszybciej rosły wydatki na reklamę w dziennikach ogólnopolskich, a zwyżka sięgnęła 29 proc. W drugim kwartale szybko rosły również przychody stacji radiowych i reklamy zewnętrznej (wzrost o 13 proc.). Cały rynek reklamowy wzrósł w drugim kwartale o 8 proc., a w pierwszym kwartale zyskał 13 proc.

"Wzrost wydatków na reklamę jest mniejszy niż w pierwszym kwartale, ale wynika głównie z niższej dynamiki wzrostu telewizji. Wydatki reklamowe w telewizji wzrosły tylko o 4 proc., a w pierwszym kwartale o 12 proc." - powiedział Bąk. "Uważam, że stało się tak dlatego, że telewizja nie była w stanie nadrobić tego tygodnia, kiedy nie nadawała reklam po śmierci papieża" - dodał.

"Po drugim kwartale Agora podtrzymuje swoje szacunki dotyczące wzrostu całego rynku reklamy w Polsce w 2005 roku o 10 proc." - powiedział Bąk.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory w pierwszym półroczu wzrosły o blisko 30 proc. do 616 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 680,5 proc. do 92,1 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane