Ahold zawyżył wyniki o 970 mln EUR

Reuters, Małgorzata Birnbaum
02-07-2003, 00:00

Już wiadomo, o ile sieć handlowa Ahold będzie musiała obniżyć swoje wyniki — wewnętrzny audyt wykazał, że błąd sięgnął 970 mln EUR (4,3 mld zł). Ahold, który w Polsce ma hipermarkety Hypernova i supermarkety Albert, a w Europie jest drugą siecią handlową, w lutym podał, że jego amerykański dział Foodservice zawyżył wyniki o co najmniej 500 mln USD. W maju stwierdził, że było to 880 mln USD. Jest nadzieja, że najnowsze wyniki są ostateczne, dlatego po ich ogłoszeniu akcje koncernu poszły w górę o 7 proc. do 7,74 EUR (34,4 zł). Są jednak o 25 proc. tańsze niż przed wyjściem na jaw nieprawidłowości księgowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Reuters, Małgorzata Birnbaum

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Ahold zawyżył wyniki o 970 mln EUR