Airbnb zmienia nazwę w Chinach

Amerykański koncern Airbnb, serwis specjalizujący się w pośredniczeniu w wynajmie mieszkań zdecydował się występować w Chinach pod nową nazwą. Będzie ona brzmieć „Aibiying” co można przetłumaczyć jako „witamy każdego z miłością”. Firma podwaja swoje inwestycje w Państwie Środka i trzykrotnie zwiększa zatrudnienia, donosi Bloomberg.

Airbnb planuje przyspieszenie ekspansji  za Wielkim Murem po tym jak zwiększył ponad dwukrotnie liczbę oferowanych lokacji do około 80 tys. w 2016 r. W tym roku chce  zaoferować klientom w Szanghaju nową usługę Airbnb Trips - opcje, które mogą obejmować bilety koncertowe i rezerwację miejsc w restauracjach.

Zobacz więcej

Brian Chesky, prezes Airbnb fot. Bloomberg

Celujemy w zupełnie nowe pokolenie chińskich turystów, którzy chcą widzieć świat w inny sposób – powiedział Brian Chesky, prezes Airbnb. Dodał, że ma nadzieję, że „Aibiying” i Trips staną się inspiracją do  podróżowania w sposób, który otwiera drzwi nowym ludziom, społecznościom i sąsiedztwa na całym świecie.

Wartość rynkowa Airbnb wyceniano ostatnio na ponad 30 mld USD. Według nieoficjalnych jeszcze doniesień, po raz pierwszy stała się rentowna odkąd rozpoczęła działalność w 2008 r. Od tamtej pory udało się jej pozyskać ponad 3 mld USD zewnętrznego finansowania. 

W 2016 r. łączna liczba chińskich klientów usługi Airbnb podskoczyła o 146 proc.  Firma szacuje, że podróże zagraniczne z Chin wzrosły w ubiegłym roku o 142 proc., i że obsłużyła ponad 5,3 mln światowych podróżników, z tego 1,6 mln  w Chinach. Posiada w swojej ofercie mieszkania na wynajem w 65 tys. miastach na całym świcie. Łącznie oferuje ponad 3 mln mieszkań w 191 krajach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Airbnb zmienia nazwę w Chinach