Alibaba sprzedaje udziały w chińskiej grupie medialnej

opublikowano: 24-09-2021, 12:18

Holding Alibaba, w związku z zaostrzeniem polityki chińskich władz wobec gigantów technologicznych, musiał sprzedać swój pakiet udziałów w chińskiej grupie medialnej Mango Excellent Media, pisze Reuters.

Sprzedaż pakietu 5,1 proc. akcji spółki Mango Excellent Media, która zajmuje się m.in. produkcją telewizyjną, ma miejsce niecały rok po jego nabyciu. Od tego czasu udziały firmy staniały o ok. 40 proc.

Była to jedna z kilku inwestycji Alibaby w branże medialną. Holding jest także głównym udziałowcem Weibo, chińskiego odpowiednika Twittera i anglojęzycznej gazety “South China Morning Post”.

W ostatnich miesiącach chińskie władze zaostrzyły politykę wobec dużych firm technologicznych. Holding Alibaba został ukarany rekordową grzywną w kwocie 2,75 mld USD za praktyki antykonkurencyjne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane