Alibaba sprzedała towary za ponad pół biliona dolarów

Tadeusz Stasiuk
19-06-2017, 14:19

Chiński gigant handlu elektronicznego Alibaba Group Holding przed kilkoma dniami zelektryzował inwestorów informacją o spodziewanym wzroście przychodów w tym roku o 45-49 proc. To o 10 proc. więcej niż zakładają prognozy analityków. Tymczasem w poniedziałek spółka pochwaliła się kolejnym rekordem, donosi serwis CNBC.

Chris Tung, szef marketingu Alibaby podczas spotkania z wyższymi rangą przedstawicielami branży reklamowej i medialnej powiedział, że spółka w minionym roku obrotowym sprzedała towary za 550 mld USD i obsłużyła ponad 500 mln klientów z samych Chin.

Zobacz więcej

Jack Ma, założyciel i prezes Alibaba Group Holding fot. Bloomberg

Zdaniem Tunga, odnosząc się do tych wartości Alibaba jest największym sprzedawcą detalicznym na świecie, wyprzedzając m.in. amerykański Wal-Mart Stores. Wolałby przy tym, by firma kojarzona była bardziej jako rynek łączący sprzedawców i nabywców, niż po prostu z platformą e-commerce.

W jego opinii wyróżnić można trzy podstawowe tendencje wzrostu. Pierwszą jest powstanie lokalnych chińskich marek, które systematycznie zyskują uznanie, wartość i popularność, a także mają moce produkcyjne i podobną jakość jak więksi konkurenci. Drugą tendencją jest nieustanny wzrost handlu elektronicznego. Trzecią zaś, powstanie i rozwój smartfonów.

Według szacunków firmy, 90 proc. ruchu i ponad 80 proc. odnotowanych transakcji pochodzi z urządzeń mobilnych.Przekłada się to też na wyniki generowane na rynku reklamowym.

Alibaba wypracowała w 2016 r. około 11 mld USD przychodów reklamowych, wynika z wyliczeń firmy eMerketer. Stanowiło to ponad 40 proc. całości środków wydanych na reklamę mobilną w ubiegłym roku.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Alibaba sprzedała towary za ponad pół biliona dolarów