Alior uaktualnił plany. Ponad 100 mln zł oszczędności

  • PAP
opublikowano: 29-03-2021, 19:17

Alior Bank zakłada, że rentowność kapitału własnego banku w horyzoncie strategii 2021-2022 przekroczy 5 proc. - podał Alior w aktualizacji strategii. Celem banku będzie również m.in. 4-proc. marża odsetkowa netto oraz wskaźnik kosztów do dochodów nie wyższy niż 46 proc.

W opublikowanej w lutym 2020 roku strategii Alior celował w poprawę ROE do poziomu powyżej 10 proc., wzrost marży odsetkowej do 4,6 proc. oraz wskaźnika kosztów do dochodów poniżej 41 proc.

Bank podał, że dokonał aktualizacji obowiązującej do 2022 roku strategii w wyniku "radykalnie" zmienionych warunków makroekonomicznych.

"Główne elementy obowiązującej strategii nadal odpowiadają na wyzwania, z którymi dziś się mierzymy. Dlatego wciąż będziemy wdrażać nasze kierunki strategiczne, a nasze cele pozostają ambitne i realistyczne" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym prezes Alior Banku Iwona Duda.

fot. Andrzej Bogacz / Forum
fot. Andrzej Bogacz / Forum

Alior podał, że łączny wpływ rozpoczętego projektu inicjatyw oszczędnościowych na wynik brutto grupy do końca 2021 roku wyniesie nie mniej niż 100 mln zł.

Cel na koniec 2022 roku to 50 proc. wzrost przychodów banku z inicjatyw realizowanych wspólnie z PZU.

Celem jest 2,2 mld zł aktywów pod zarządzaniem Alior TFI (obecnie 1,1 mld zł) oraz wartość portfela Alior Leasing w wysokości 7,3 mld zł na koniec 2022 roku (obecnie 5,4 mld zł).

Alior Leasing zwiększyć ma udział sprzedaży do sektora MŚP z 11 proc. w 2020 roku do 24 proc. w 2022 roku.

Aktualizacja strategii zakłada koszty ryzyka (COR) na poziomie 1,9 proc., podczas gdy w lutym 2020 roku bank spodziewał się, że COR spadnie do 1,8 proc. W 2020 roku koszty ryzyka wyniosły 2,8 proc.

Bank spodziewa się ponadto utrzymania współczynnika Tier 1 na poziomie powyżej 11 proc. oraz spadku wskaźnika NPL poziomie 11,8 proc. (obecnie odpowiednio 13,6 proc. i 14,5 proc.).

Alior oczekuje, że pozycja kapitałowa będzie znacząco przekraczała wymagania regulacyjne - nadwyżka Tier 1 ma wynieść ponad 280 punktów bazowych. W poprzedniej wersji strategii oczekiwano nadwyżki w wysokości powyżej 125 pb.

Zgodnie z planami aktywa banku mają do 2022 roku wzrosnąć do 89 mld zł z 78,6 mld zł na koniec 2020 roku, wobec 95 mld zł oczekiwanych w lutym 2020 roku.

Według zaktualizowanej strategii liczba klientów indywidualnych banku ma wzrosnąć do 2022 roku do 4,5 mln (4,2 mln na koniec 2020 roku), a liczba klientów biznesowych 278 tys. (239 tys. na koniec 2020).

Wzrost liczby klientów w segmencie mikro na koniec 2022 roku planowany jest na poziomie 62 tys., w tym 16,5 tys. ma zostać pozyskana online, dzięki rozwojowi kanałów i procesów cyfrowych.

Celem banku do końca 2022 roku jest osiągnięcie 2,3 mld zł wolumenu nowej sprzedaży produktów EKO oraz pozyskanie w tym obszarze 26 tys. nowych klientów.

W 2020 rok strata netto wyniosła 311,2 mln zł, wskaźnik ROE minus 4,68 proc. W 2019 roku zysk netto wyniósł 248,3 mln zł, a wskaźnik ROE 3,76 proc. Marża odsetkowa banku w 2020 roku wyniosła 3,91 proc., a współczynnik kosztów do dochodów 47 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane