Alkohol nie musi być kosztem dla firmy

JK
12-09-2011, 00:00

Trzeba stworzyć listę wydatków na  reprezentację, które nie są kosztami podatkowymi — apelują przedsiębiorcy.

Trzeba stworzyć listę wydatków na reprezentację, które nie są kosztami podatkowymi — apelują przedsiębiorcy.

Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa (FIPH) ruszyła do walki ze złym prawem. Przedstawiła białą księgę barier, która jest obszernym zestawieniem regulacji najbardziej niekorzystnych dla firm.

Izba nie ogranicza się do diagnozy. Daje także receptę, czyli przedstawia propozycje naprawy złych przepisów. Proponuje szereg zmian, które ucywilizowałyby m.in. polskie prawo podatkowe. Przedsiębiorcy skupieni we francuskiej izbie apelują np. o odejście od reliktu przeszłości, jakim jest zakaz zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na reprezentację firmy. Zdaniem izby, bariera ta nie ma uzasadnienia w praktyce biznesowej, przez co jest dużym problemem dla wielu przedsiębiorców. Ponadto przepisy są tak niejasne, że często nie pozwalają na rozróżnienie wydatków na reprezentację od wydatków na reklamę.

Aby uwolnić przedsiębiorców od tych problemów, FIPH apeluje o stworzenie zamkniętej listy wydatków niepodlegających odliczeniu. Mogłyby się na niej znaleźć na przykład wydatki na alkohol czy kosztowne podarunki. Dzięki jasnemu postawieniu sprawy firmy uniknęłyby bolesnych nierzadko sporów z organami skarbowymi.

Przedsiębiorcy chcieliby też mieć możliwość zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na podwyższenie kapitału zakładowego spółki, w szczególności ponoszonych na emisję akcji. Wydatki na podwyższenie kapitałów często są znacznym obciążeniem finansowym, zwłaszcza w przypadku wejścia spółki na giełdę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Alkohol nie musi być kosztem dla firmy