Allegro, Olx i Zalando najbardziej znane

ŁO
aktualizacja: 21-09-2017, 16:53

Ponad połowa polskich internautów robi zakupu w sieci. Allegro nie ma sobie równych w Polsce pod względem znajomości marki.

- W 2017 roku 54 proc. polskich internautów kupowało online (w porównaniu z 50 proc. w roku 2016) - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2017”, który przygotowała firma Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.  

Zobacz więcej

Fot. iStock

Gemius informuje, że w Polsce jest już 26,5 mln internautów, z których ponad połowa zrobiła już zakupy w sieci. Prawie 75 proc. tych osób stanowią mieszkańcy miast.  

Autorzy raportu pytali respondentów o to, jakie nazwy serwisów związanych z zakupami w internecie przychodzą im spontanicznie do głowy. Allegro wymieniło 71 proc. pytanych. Na kolejnych pozycjach znalazły się Olx, które wskazało 32 proc. osób, Zalando (13 proc.), eBay (10 proc.) i Ceneo (9 proc.).  

- Średnie wydatki z ostatniego miesiąca poniesione przez kupujących online na odzież, dodatki i akcesoria wyniosły średnio 82,6 złotych. Porównując poszczególne grupy kupujących, osoby z niższym wy kształceniem wydali na produkty z tej kategorii o wiele więcej (120,78 zł) niż respondenci z wykształceniem średnim lub wyższym - czytamy w raporcie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Allegro, Olx i Zalando najbardziej znane