Alma Market prognozuje 7 mln zł zysku grupy w 2005 roku

(Marek Druś)
opublikowano: 23-02-2005, 09:19

Alma Market prognozuje, że zakończy 2005 rok skonsolidowanym zyskiem netto wysokości 7 mln zł. Przychody grupy mają wynieść w tym samym okresie 430 mln zł. W listopadzie ubiegłego roku spółka zapowiadała, że jej skonsolidowane przychody wyniosą 300 mln zł 2004 roku. Zysk netto szacowała na 19 mln zł, ale miało to wynikać z jednorazowej transakcji sprzedaży supermarketu budowlanego.

Alma Market prognozuje, że zakończy 2005 rok skonsolidowanym zyskiem netto wysokości 7 mln zł. Przychody grupy mają wynieść w tym samym okresie 430 mln zł. W listopadzie ubiegłego roku spółka zapowiadała, że jej skonsolidowane przychody wyniosą 300 mln zł 2004 roku. Zysk netto szacowała na 19 mln zł, ale miało to wynikać z jednorazowej transakcji sprzedaży supermarketu budowlanego.

Zarząd Alma Market przedstawił wybrane pozycje prognozy wyników finansowych skonsolidowanych i jednostkowych na 2005 rok. Grupa kapitałowa Alma Market ma osiągnąć w 2005 roku skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży towarów i usług na poziomie 430 mln zł, zysk operacyjny wysokości 9,0 mln zł i zysk netto 7,0 mln zł. W ujęciu jednostkowym Alma Market ma osiągnąć w tym roku przychody netto ze sprzedaży towarów i usług na poziomie 230 mln zł, zysk operacyjny wysokości 5,0 mln zł i zysk netto w wysokości 4,5 mln zł.

Zarząd Alma Market zastrzegł, że ze względu na plan dynamicznego wzrostu sprzedaży Alma Market i jej spółki zależnej Krakchemia istnieje możliwość zmian prognoz wyników finansowych na 2005 rok.

- Ryzyko trafności przedstawionych prognoz jest determinowane przez dwukrotne zwiększenia skali prowadzonej działalności operacyjnej przez ALMA MARKET SA przy jednoczesnym prowadzeniu programu inwestycyjnego przewidującego kolejne podwojenie liczby obiektów handlowych w 2006 roku – głosi komunikat spółki.

Zarząd Alma Market podkreśla także, że w przedstawionej prognozie występuje ryzyko związane z błędem oszacowanych wielkości sprzedaży i marż uzyskanych przez nowe obiekty handlowe spółki.

MD

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane